הרשויות בארה"ב מנסות ללכוד את "האנק הטנק" - דוב שאחראי ל-28 פריצות לבתים

הדוב השמנמן, ששוקל מעל 200 ק"ג, התרגל להשיג מזון על ידי חיטוט בזבל ופריצה לבתים. כעת, הרשויות רוצות לתפוס אותו ובאזור בו הוא מסתובב מתנגדים: "הוא עדין וחמוד, הוא מתעניין באוכל - לא בבני אדם. לא רוצים שהוא יורדם"

זמן צפייה: 00:17

הרשויות בעיירה סאות' לייק טאהו שבקליפורניה פתחו לאחרונה במבצע לתפיסת דוב שזכה לשם "האנק הטנק" - דוב שחור ששוקל יותר מ-200 קילוגרם ושהפך למפורסם בזכות גודלו וחוסר הפחד שלו מבני אדם. מאז יולי האחרון האנק פרץ ללפחות 28 בתים בעיירה. הרשויות הגדירו אותו כדוב "המזוהה בקלות בזכות גודלו החריג ופרוותו הכהה".

הגודל הממוצע של דובים שחורים בארצות הברית הוא 130-45 ק"ג, בעוד גודלו של כמעט כפול מזה. הדוב המפורסם גרם לנזק גדול מאוד לבתים ורכוש באזור בו הוא מסתובב, הוא התרגל להשיג מזון מבתים ומהזבל ונוהג להגיע באורח קבע לחפש אוכל בשכונות מגורים.

Hjllny
הדוב השחור המכונה ''האנק הטנק'' | צילום: פייסבוק

דובר מחלקת חיות הבר בקליפורניה, פיטר טירה, אמר כי "זה קל יותר לאכול שאריות פיצה מאשר לחפש אוכל ביער". לפי טירה, אף אחד עוד לא הצליח להרתיע את האנק מלהיכנס לאזורים מיושבים. פקחים ניסו במשך הזמן להפחיד אותו עם רובי צבע, גז מדמיע, סירנות וטייזרים, אך הדוב אינו מפחד מבני אדם ונמשך למזון יותר מדי.

כעת, הרשויות מחפשות דרכים להתמודד עם האנק, ואף נשקלת האפשרות להרדים אותו. "הוא איבד כל פחד מבני אדם, זו סיטואציה עם פוטנציאל מסוכן", הסביר טירה. ביום שישי האחרון קיבלה המשטרה המקומית קריאה לאחר שהאנק פרץ שוב לבית ונכנס אליו דרך חלון קטן. כשהגיעו השוטרים הוא ברח מהדלת האחורית.

Rdknzm
טביעת רגלו של האנק | צילום: משטרת סאות' לייק טאהו

בתגובה לפעולות שנעשות כדי לתפוס אותו, קבוצה מקומית לשימור חיות בר בשם "ליגת הדובים" קוראת לעזוב את האנק במנוחה. "הוא רק יושב ואוכל, הוא לא תקף אותם", אמרה אן בריאנט, מנהלת הקבוצה. "התושבים ציינו שהוא עדין וחמוד וכשהוא פורץ לבתים הוא מתעניין באוכל ולא בבני האדם. רוב התושבים רוצים שהוא יילקח לשמורה, ולא יורדם".

Vtbemu
החלון ממנו נכנס הדוב האנק לבית | צילום: משטרת סאות' לייק טאהו