ארה"ב מזהירה: ייתכן פיגוע נוסף בשדה"ת של קאבול ביממה הקרובה

לאחר הפיגוע הרצחני שהתרחש ביום חמישי, בו נהרגו 13 חיילים אמריקנים ולפחות 169 אזרחים אפגנים, הנשיא ביידן ומחלקת המדינה האמריקנית מזהירים מפני פיגוע נוסף של דאעש תוך 36-24 שעות

פינוי פצועים מזירת הפיגוע בקאבול | צילום: רויטרס

ארה"ב הוציאה הבוקר (ראשון) אזהרה מפני פיגוע נוסף ומיידי בשדה התעופה בקאבול, שעלול לצאת לפועל על ידי ארגון דאעש. מחלקת המדינה האמריקנית הוציאה הודעה ובה קראה לכל אזרחי ארה"ב השוהים בסמוך לשדה התעופה של קאבול לעזוב במהירות את האזור בשל חשש ממוקד ואמין לפיגוע. במהלך השבת הזהיר נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מפני "סיכון גבוה להתקפה נוספת בקאבול תוך 24 -36 שעות".

במהלך סוף השבוע תקף וחיסל כטב"מ של הצבא האמריקני 2 פעילי דאעש הקשורים בתכנון הפיגוע באפגניסטן בתגובה לאירוע הקשה שהתרחש ביום חמישי בשדה התעופה של קאבול, בו נהרגו 13 חיילים אמריקנים ולפחות 169 אזרחים אפגנים. התקיפה האמריקנית התרחשה מזרחית לעיר ג'לאלבאד וההרוגים הם מפקד בדרג בינוני בשלוחה האפגנית של דאעש ואדם נוסף שנסע עימו במכונית.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארה"ב מזהירה: ייתכן פיגוע נוסף בשדה"ת של קאבול ביממה הקרובה

טרגדיה בתאילנד: ילד ישראלי בן 9 נצרב ממדוזה – ומת

בתגובה לשיגור בלוני התבערה: צה"ל תקף ברצועת עזה

נשים אפגניות ממתינות לטיסה בקאבול
נשים אפגניות ממתינות לטיסה בקאבול | צילום: רויטרס

כזכור, לאחר הפיגוע בנמל התעופה של קאבול אמר הנשיא ביידן כי "זהו יום קשוח, דיברתי כל היום עם מפקדים כאן ובשטח. החיילים שנתנו את חייהם היו גיבורים שהקריבו את עצמם כדי להציל את חייהם של אחרים. אנחנו זועמים ויחד עם זאת שבורי לב. הנופלים נהרגו בשירות החירות. אנחנו לא נסלח ולא נשכח - אנחנו נצוד את האחראים ונגרום להם לשלם".

בתוך כך, בריטניה הוציאה במהלך סוף השבוע את טיסות החילוץ האחרונות שלה מאפגניסטן, לאחר שפינתה כבר כ-14,000 אנשים מהמדינה, חלקם אנשי כוחות הביטחון ונציגים בריטים וכן סייענים מקומיים.  צרפת, בלגיה, דנמרק ומדינות אירופיות נוספות פינו את כל נציגיהן ואזרחיהן מקאבול והצבא האמריקני נערך לסיים את פינוי אנשיו וכן אזרחים אמריקנים ואפגנים אשר סייעו לארה"ב עד ה-31 באוגוסט.