זן חדש של מחלה: וריאנט הקורונה "המידבק ביותר" מתפשט בהודו

יותר מ-10,000 מקרים אותרו בתת היבשת בשבוע האחרון, וארגון הבריאות העולמי הכריז על הווריאנט XBB.1.16 - תת-זן של אומיקרון, המכונה Arcturus, כ"זן במעקב" - והודיע כי מדובר בגרסה המידבקת ביותר של הנגיף עד כה. התסמינים נצפו בעיקר בילדים, והם כוללים חום גבוה, שיעול ודלקת בעיניים

זמן צפייה: 01:05

זן חדש של וירוס הקורונה מעורר דאגה בהודו: בתי חולים בתת-היבשת עברו ביממה האחרונה לכוננות חירום וחובת עטיית המסכות הוחזרה. בחודש שעבר הכריז ארגון הבריאות העולמי על הווריאנט XBB.1.16 - תת-זן של אומיקרון המכונה Arcturus  - כ"זן במעקב", והודיע כי מדובר בגרסה המידבקת ביותר של הנגיף עד כה.

עם זאת, מדענים בעולם מנסים להרגיע וטוענים כי הזן החדש גורם למחלה קלה יותר - שדומה לשפעת - ואומרים כי לא נראה שמדובר בזן קטלני.

קורונה בהודו
קורונה בהודו | צילום: רויטרס

ד"ר ויפין ושישתה, רופא ילדים ולשעבר ראש ועדת האקדמיה ההודית לרפואת ילדים וחיסונים, אמר שהתסמינים כוללים חום גבוה, שיעול ודלקת בלחמית העין, שבאה לידי ביטוי בדמעות, אדמומיות, נפיחות, כאב או גירוי, גירוד והפרשות.

התסמינים נצפו בעיקר בילדים, בין היתר בבארה"ב, סינגפור ואוסטרליה. בהודו נרשמו כ-6,000 מקרי הדבקה ביום ראשון האחרון. הנתון קפץ ביממה האחרונה ליותר מ-10,000 מקרים.