יפן: ספינת משא עם 22 אנשי צוות טבעה מול חופי נגסאקי

הספינה "ג'ין טיאן" טבעה בשעות הלילה בדרום-מערב המדינה, כשהיא רחוקה כ-110 ק"מ מהחוף, ומסתמן כי היא נשאה מטען חורג. צוותי חילוץ יפניים ודרום קוריאניים הצליחו לאתר עד כה 14 מאנשי הצוות - כשרובם מחוסרי הכרה

ספינת הצלה של משמר החופים היפני
ספינת הצלה של משמר החופים היפני | צילום: רויטרס

ספינת משא טבעה הלילה (רביעי) בדרום-מערב יפן, כשעליה 22 אנשי צוות. הספינה טבעה כ-110 ק"מ מחופי איי דנג'ו, שהם חלק מנגסאקי. צוותי חילוץ יפנים ודרום קוריאנים הצליחו לחלץ לפי שעה 14 מאנשי הצוות, כששמונה נוספים עדיין נעדרים.

ממשמר החופים היפני נמסר כי 11 מתוך אנשי צוות הספינה "ג'ין טיאן" שחולצו היו במצב של חוסר הכרה. "אנחנו עדיין לא יודעים מה מצבם, ועדיין לא יודעים מה הלאום של כל אחד מהם", אמרו, והוסיפו כי שלוש ספינות פרטיות שהיו במקום עזרו בפעולות החילוץ, יחד עם מסוק חילוץ יפני.

סירת חילוץ של משמר החופים היפני
סירת חילוץ של משמר החופים היפני | צילום: רויטרס

משמר החופים קיבל קריאת מצוקה מהספינה בשעות הערב, ונמסר כי סיבת הטביעה טרם התבררה. על פי נתוני כל השיט, הספינה העמיסה מטען מפפואה גינאה החדשה בתחילת החודש, והייתה בדרכה לנמל מקומי בדרום קוריאה. עוד עולה כי המטען על הספינה חרג מעבר ליכולות הקיבולת שלה. מסתמן כי על הספינה היו אזרחים סינים וממדינת מיאנמר שבאסיה.

המקרה התרחש בתנאי מזג אוויר קשים באסיה, כשגל קור עז פוקד חלקים מהיבשת, כשהטמפרטורה באיים היפנים הקרובים לאזור החילוץ ירדה לכדי 3 מעלות צלזיוס במהלך שעות היום.