מהומות אחרי ההפסד: בן 14 נדרס למוות בצרפת, כ-100 נעצרו

אוהדי מרוקו יצאו לרחובות בערי אירופה אחרי ההפסד בחצי הגמר במונדיאל, הציתו פחים, ירו נפצים וזיקוקים והתעמתו עם אוהדים אחרים וכן עם כוחות הביטחון. רכב שעליו התנוסס דגל צרפת הותקף על-ידי האוהדים, הנהג ניסה להימלט - ודרס נער שמת מפצעיו לאחר מספר שעות

זמן צפייה: 04:07

ילד בן 14 נהרג הלילה (חמישי) במונפלייה שבדרום צרפת, במהלך התפרעויות של אוהדי מרוקו במדינה בעקבות ההפסד לצרפת אמש בחצי הגמר המונדיאל בקטר.. במשך שעות ארוכות ובערים רבות במדינה נרשמו מהומות ועימותים בין המשטרה הצרפתית לאוהדים, אלימות בין אזרחים, הצתות פחים, ושימוש בנפצים וזיקוקים ברחובות.

קטע וידאו שפורסם תיעד את הרגע שבו נדרס הנער ברחוב על ידי רכב עם דגל צרפת בתוכו, לאחר שאוהדי מרוקו עלו על הרכב בכוונה לחטוף את הדגל. הנהג נלחץ, עשה פניית פרסה חדה ונמלט לנתיב אחר, הנער - שהיה חלק מחבורת הפורעים - לא הספיק להימלט בזמן ונדרס. הנער נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים, ובהמשך הלילה נודע כי הוא מת מפצעיו.

בסרטון אחר שפורסם ברשתות החברתיות נראה אזרח צרפתי מסיר את דגל מולדתו מהמרפסת, על פי הדיווח לאחר שאוהדי מרוקו זרקו אבנים לעברו.

גם בבריסל, בירת בלגיה, נרשמו עימותים קשים ובמהלך הלילה נעצרו כ-100 אוהדי מרוקו שנאספו בתחנת רכבת והחלו לשגר זיקוקים ולזרוק חפצים על תחנת משטרה מקומית במקום, אך פוזרו במהרה על ידי גז מדמיע. המשטרה הבלגית מסרה שהעצורים יואשמו בהפרעת הסדר הציבורי, אחזקה של אמצעים פירוטכנים ללא רישיון והשחתה של שני כלי רכב משטרתיים.

מהומות בצרפת אחרי ההפסד של מרוקו בחצי הגמר במונדיאל
מהומות בצרפת אחרי ההפסד של מרוקו בחצי הגמר במונדיאל | צילום: רויטרס

10 אלף שוטרים נפרסו בצרפת ובבלגיה אחרי המשחק בין מרוקו לצרפת
10 אלף שוטרים נפרסו בצרפת ובבלגיה אחרי המשחק בין מרוקו לצרפת | צילום: רויטרס

עוד בטרם המשחק המשטרה הצרפתית והמשטרה הלבגית פרסו 10 אלף שוטרים במוקדים מרכזיים במדינותיהם, לאחר הניצחון המרוקאי על נבחרת פורטוגל שהוציא את מהגרי מרוקו באירופה לרחובות. בפריז לבדה נפרסו 2,200 שוטרים מאובזרים בציוד לפיזור הפגנות.