ארה"ב: דוב גריזלי הרג מטייל בן 40 בפארק במונטנה

קריג קלאוטר יצא לטיול רגלי עם חבר במטרה לצוד קרני צבי, ולדברי השריף המקומי צוותי חיפוש נפרסו על הקרקע ומסוקים הורמו לאוויר במטרה לאתר אותו, עד שהתגלה שהוא נתקל בבעל החיים האימתני מצפון לפארק הלאומי ילוסטון

דוב גריזלי
דוב גריזלי | צילום: רויטרס

הרשויות במונטנה שבצפון-מערב ארצות הברית אישרו אמש (שישי) כי גבר שנעלם במהלך טיול מוקדם יותר השבוע נהרג על ידי דוב גריזלי. ההרוג הוא קרייג קלאוטר, בן 40 מליווינגסטון שבדרום מונטנה, שנתקל בדוב בשעה שטייל מצפון לפארק הלאומי ילוסטון.

קלאוטר יצא ביום רביעי לטיול רגלי עם חבר, במטרה לצוד קרני צבי, ולדברי השריף המקומי צוותי חיפוש נפרסו על הקרקע ומסוקים הורמו לאוויר במטרה לאתר אותו. לפי השריף, שני החברים "נפרדו בשלב מסוים בשעות הבוקר", והוא הוסיף כי "כשהגבר השני חזר לרכב וחברו לא היה שם, הוא התקשר אלינו והתחלנו בחיפושים".

דוב גריזלי
דוב גריזלי | צילום: רויטרס

"הוא היה איש טוב, איש משפחה טוב ואדם חרוץ", הספיד אביו של קלאוטר, "זה היה עונג לגדל בן כזה לאורך כל הדרך". אן טאנר, חברתו של הקורבן, סיפרה כי הוא ביקר בהרי ילוסטון ואחרים מסביב לפארק לעתים קרובות, כשלא היה בבית עם אשתו וארבעת ילדיהם הקטנים.

כמות ההתקפות הקטלניות של דובי גריזלי על בני אדם גדלה בעשורים האחרונים, בעקבות הגידול באוכלוסיית הדובים ומעבר של יותר ויותר אנשים לאזורים הכפריים. מאז שנת 2010, דובי גריזלי באזור ילוסטון הרגו לפחות שמונה בני אדם.