לאחר ששונה מקום הכנס: גרטה טונברג מבקשת סיוע כדי להגיע לספרד

הנערה האקטיביסטית שחצתה את האוקיינוס מבריטניה לניו יורק בתחילת השנה בסירה, מחפשת דרך להגיע למדריד, לכנס האו"ם בנושא שמעסיק אותה - התחממות כדור הארץ. "עשיתי את המסע לכיוון הלא נכון"

זמן צפייה: 01:17

האקטיביסטית הצעירה גרטה טונברג פרסמה במהלך סוף השבוע האחרון פוסט בעמוד האינסטגרם שלה, ובו כתבה: "לאחר הודעת האו"ם על שינוי מיקום ועידת האקלים מצ'ילה למדריד שבספרד, אני צריכה עזרה. מסתבר שעשיתי את המסע מסביב לעולם לכיוון הלא נכון".

"כעת, אני צריכה למצוא דרך לחצות את האוקיינוס האטלנטי בחודש הקרוב. אם יש לכם דרך לסייע לי אהיה אסירת תודה". כזכור, טונברג עשתה את המסע לארצות הברית בסירה, ותכננה להמשיך את המסע לצ'ילה - שם היה אמור להתקיים הכנס. היא התניידה בסירה מכיוון שאיננה טסה כלל. זאת, בשל פליטות הפחמן שמתקיימות בעת תעופה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

זן של חיפושית נקרא על שם פעילת האקלים גרטה טונברג

מזכ"ל האו"ם בפתח ועידת האקלים: "אנחנו לא יכולים לשטות בטבע"

המסת קרחונים ואובדן מקורות מחיה: האפוקליפסה של משבר האקלים

גרטה טונברג, פעילה סביבתית
גרטה טונברג, פעילה סביבתית | צילום: רויטרס

טונברג, שבילתה שבועיים במסע הימי מבריטניה לארצות הברית, נאמה בוועידת האקלים של האו"ם, שם אמרה בין היתר: "אני לא אמורה להיות פה. אני אמורה להיות עכשיו בבית הספר בצדו השני של האוקיינוס. ובכל זאת אני אחת מברי המזל – אנשים רבים סובלים. אנשים מתים ומערכות אקולוגיות שלמות קורסות. אנחנו בתחילתה של הכחדה וכל מה שאתם יכולים לדבר עליו הוא כסף וסיפורי מעשיות על צמיחה כלכלית. איך אתם מעזים?"


עוד כתבה הנערה כי מתנצלת בפני תושבי צ'ילה על כך שהתכוונה לבקר במדינה ולא תצליח. היא אמרה: "אני מצטערת שלא אוכל לבקר במרכז ובדרום היבשת הפעם. כל כך ציפיתי לביקור הזה, אך זה כמובן לא קשור אליי, או לחוויות האישיות שלי. אנחנו במשבר אקלים אקולוגי".

הרג'יט סינג, אקטיביסט, הסביר לעיתון "הגרדיאן" כי שינוי מיקום הוועידה יציב "מכשולים אמיתיים בפני המשתתפים באירוע". עוד ציין כי "המלונות במדריד כבר מלאים. טיסות של הרגע האחרון הן יקרות, וויזות עלולות לעכב משתתפים רבים. החלטה זו יכולה לשנות את מאזן הכוחות בוועידה להשתתפות מצד המדינות העשירות בצפון הגלובוס בלבד".