מושל טקסס על הביקורת בעקבות חוק ההפלות: "נמגר את האונס"

את הדברים אמר על חוק ההפלות השנוי במחלוקת, לפיו ניתן יהיה לבצע הפלה רק בששת השבועות הראשונים להיריון אך אינו מחריג הריונות כתוצאה מאונס וגילוי עריות

מושל טקסס גרג אבוט
מושל טקסס גרג אבוט | צילום: רויטרס

מושל טקסס גרג אבוט אמר אמש (שלישי) במסיבת עיתונאים כי בכוונתו למגר את האונס ממדינתו. האמירה הגיעה בעקבות ביקורת על החוק החדש שעבר לאחרונה בטקסס, לפיו ניתן יהיה לבצע הפלה רק בששת השבועות הראשונים להיריון - וללא החרגה של היריון כתוצאה מאונס.

מדובר בחוק המחמיר ביותר של ביצוע הפלות בארצות הברית, שם הוחלט בשנת 1973 במשפט המפורסם של ווייד נגד רו כי החוקים האוסרים על הפלות סותרים את החוקה האמריקנית. ארגוני זכויות נשים מחו על העובדה שהחוק אינו מחריג מקרים של אונס וגילוי עריות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ביידן סייר באזור שנפגע מהסערה: "האומה והעולם נמצאים בסכנה"

מטיילים ונבדקים: עומסים חריגים במתחמי בדיקות ובגנים הלאומיים

שר החירום הרוסי ניסה להציל צלם מנפילה – ונפל אל מותו מצוק

אבוט נשאל לאחרונה על נושא ההחרגה והגן על החוק: "אונס הוא פשע", אמר המושל. "והרשויות בטקסס יעבדו ללא הפסקה כדי למגר את האנסים מהרחובות. נתפוס אותם, נרשיע אותם ונעיך אותם מרחובות טקסס. המטר הראשונה של טקסס היא היא למגר אונס כדי שאף אישה ואף אדם לא יהיה קורבן של אונס".

חברת הקונגרס הדמוקרטית אלכסנדריה אוקסיו-קורטז מניו יורק אמרה בתגובה כי האמירה "מגעילה. זה לא הגיוני לחשוב שאפשר למגר את האונס בטקסס כאשר תרבות האונס ותרבות המיזוגניה הן אלה שהביאו לחוק ההפלות הזה מלכתחילה".