תפס בצווארה בכוח: פוליטיקאי בריטי תקף פעילת גרינפיס • תיעוד

המפלגה השמרנית בממלכה המאוחדת נקלעה לשערורייה תקשורתית, לאחר ששר תועד כשהוא מוציא מאולם בלונדון פעילה שמחתה נגד משבר האקלים. על אף התנצלותו, מתנגדיו קוראים כעת לפיטוריו

פוליטיקאי בריטי תוקף פעילת גרינפיס
פוליטיקאי בריטי תוקף פעילת גרינפיס | צילום: חדשות 13

המפלגה השמרנית בבריטניה מצאה עצמה במרכז שערורייה תקשורתית, לאחר שפורסם היום (שישי) סרטון המתעד את מארק פילד, שר במשרד החוץ, תוקף פעילה של ארגון "גרינפיס" באירוע שהתקיים אמש בלונדון.  בעקבות הפרסום, הושעה פילד מתפקידו והוא צפוי להיחקר על התקרית. גם בדאונינג 10 הגיבו למקרה, ומטעמה של ראשת הממשלה, תרזה מיי, נמסר: "ראשת הממשלה צפתה בווידאו ומוטרדת מהמעשים שעולים מהתיעוד".

בווידאו: הפוליטיקאי הבריטי תוקף פעילת גרינפיס

עשרות פעילים הגיעו אמש לנאום של הפוליטיקאי השמרן פיליפ המונד, במטרה למשוך את תשומת הלב למשבר האקלים. הפעילים לבשו בגדים אדומים ועליהם הכיתוב "מצב חירום אקלימי", וניסו לשבש את הנאום על ידי קריאות בנושא ההתחממות הגלובלית. כפי שניתן לראות בתיעוד, במהלך הנאום התקרבה אחת הפעילות לבמה, אך בדרכה נעצרה על ידי פילד, אשר תפס אותה בכוח בצווארה והוביל אותה אל מחוץ לאולם.

לאחר האירוע פרסם פילד הצהרה בה התנצל בפני האישה, ואמר כי יישא באחריות למעשיו, אך מתנגדיו קוראים כעת לפטרו. חברת הלייבור, דון בטלר, אמרה כי התיעוד מזעזע, והוסיפה: "אני בטוחה שאני לא היחידה שתוהה למה אף אחד לא התערב, האלימות הבוטה לא יכולה להיות מוצדקת. על פילד להיות מושעה או מפוטר מתפקידו, ויש לפתוח חקירה בנושא".