דיווח: טראמפ שוקל לרכוש את גרינלנד מדנמרק

נשיא ארצות הברית ביקש מיועציו לבחון את האפשרות שמדינתו תרכוש את האי המכוסה קרח. ב-1946 הציע הנשיא דאז טרומן לבצע את הרכישה תמורת 100 מיליון דולרים - וסורב

זמן צפייה: 00:44

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ביקש מיועציו לבחון אפשרות לרכישת האי גרינלנד מידי דנמרק. על פי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, הנשיא "הביע עניין" ברכישת הטריטוריה העצמאית, אך לא ידועה מה מידת רצינותו בנושא. עוד דווח כי טראמפ פנה ליועץ המשפטי של הבית הלבן על מנת לבחון את הנושא.

זאת לא הפעם הראשונה שמנסה ארצות הברית לרכוש את האי מידי המדינה הנורדית. ב-1946 ניסה נשיא ארצות הברית דאז הארי טרומן לרכוש את הטריטוריה תמורת סכום של 100 מיליון דולרים, אך הצעתו נדחתה. זאת, על סמך תקדים רכישת איי הבתולה מידיהם ב-1917.

נשיא ארה''ב טראמפ | צילום: רויטרס

לכתבות נוספות בחדשות 13:

המסת קרחונים ואובדן מקורות מחיה: האפוקליפסה של משבר האקלים

דוח: על האנושות להפחית צריכת בשר כדי לצמצם ההתחממות הגלובלית

קרחון הענק בגרינלנד נמס וגרם להצפות: "איבד 11 טון קרח" • צפו

טראמפ
טראמפ | צילום: Getty Images

כיום מחזיקה ארצות הברית בסיס צבאי גדול בגרינלנד, בחלקו הצפון מערבי של האי. בבסיס כ-600 אנשי צוות, וכן מערכת מכ"ם בין-לאומית אמריקנית.

טראמפ יבקר בדנמרק בחודש הבא. במהלך ביקורו, הראשון בממלכה, לא צפויות להתקיים שיחות בנושא גרינלנד. על פי הדיווח בוול סטריט ג'ורנל, הנשיא העלה את הנושא בעת ארוחת ערב חגיגית בשנה שעברה לאחר ששמע שהתמיכה הכלכלית בטריטוריית גרינלנד מכבידה על דנמרק.

לדברי אותו הדיווח, הנשיא שאל את משתתפי הארוחה לדעתם על רכישת האי. שגרירות דנמרק לא התייחסה לבקשת עיתון "הגארדיאן" לתגובה בנושא.