רצח את אשתו, הרג את הכלב - וביים שוד: 18 וחצי שנות מאסר לטייס יווני

באביס אנגנוסטופולוס בן ה-33 הורשע ברצח מתוכנן של אשתו בת ה-19 ותלייה של כלבם על המעקה של ביתם. לאחר הרצח הוא התראיין בתקשורת והציג עצמו כמתאבל על האובדן - ואף תועד כשהוא מחבק את חמותו ובתו התינוקת, תוך שהוא מזיל דמעות. עדים סיפרו שמדובר ב"נרקיסיסט חולה שליטה", אך החשד עלה רק כשהתברר שהוא שוחרר לאחרונה ממאסר

הטייס היווני ואשתו שנרצחה
הטייס היווני ואשתו שנרצחה | צילום: מתוך טוויטר

הטייס היווני בן ה-33, באביס אנגנוסטופולוס, ירצה 18 וחצי שנות מאסר לאחר שהורשע ברצח של אשתו הבריטית, קרולין קראוצ' בת ה-19, במאי שעבר – לצד הריגה של כלבם רוקסי, וביום של שוד. טייס המסוק הורשע בתכנון מוקדם של רצח אשתו הצעירה, ונשלח לרצות 16 שנות מאסר בכלא הידוע לשמצה באתונה - בנוסף על 11 וחצי שנות מאסר בגין הריגת כלבם ושיבוש הליכי החקירה. אנגנוסטופולוס ניסה להסתיר את ביצוע החנק של אשתו וביים שוד שכשל לכאורה, תוך שהוא מעיד עדות שקר בקשר לכך בבית המשפט.

טייס יווני רצח את אשתו
טייס יווני רצח את אשתו | צילום: מתוך טוויטר

בתחילת משפטו עמד הנאשם בפני מקסימום מאסר של 32 שנה, אך על מנת להפחית מעונשו טען כי רציחת אשתו הייתה מעשה אימפולסיבי בעקבות ויכוח שהתלקח בין השניים על אודות בתם התינוקת, לידיה. לאחר עדותו, שנמשכה כ-10 שעות, לצד איסוף עדויות שלפיהן התברר כי אנגנוסטופולוס הוא "נרקיסיסט חולה שליטה", נשללה עדותו הראשונית באשר לנסיבות המקרה.

לבסוף נתגלו פרטי הרצח המתוכנן, שבמהלכם הסיר הבעל את כרטיס הזיכרון של מצלמות ביתם, אסף כפפות ממחסן של בית המשפחה ארבע שעות קודם לרצח, ותלה את הכלב רוקסי על מעקה של הבית על מנת לייצר מצג שווא - שלפיו בוצע שוד בביתם. לאחר הרצח, הבעל ביים את התאבלותו על אשתו במשך 37 ימים, תוך שהוא מספק דיווחים כוזבים בתקשורת על אודות הפלישה לביתם, ואף נצפה מחבק בפומבי את לידיה בתו ואת חמותו, סוזן דל קואסטה, ומזיל דמעות במהלך טקס האזכרה של אשתו.

טייס יווני רצח את אשתו
טייס יווני רצח את אשתו | צילום: מתוך טוויטר

בית המשפט הביא בחשבון את הזמן שריצה הבעל בעברו בכלא, לצד העובדה שעבד במהלך שירותו שם - על מנת להפחית מתקופת מאסרו בכלא קורידלוס, הגדול ביותר ביוון, שנחשב לאחד הקשים ביותר באירופה ומתאפיין באלימות וצפיפות בו. בנוסף הוא נקנס ב-21 אלף יורו.

טייס יווני רצח את אשתו
טייס יווני רצח את אשתו | צילום: מתוך טוויטר

הוא נעצר לחקירה לאחר שהמשטרה העלתה חשד ראשוני, כשגילתה שריצה עונש מאסר בכלא עד ליוני האחרון. בנוסף, המשטרה לא מצאה ראיות לכך שפורץ אכן קשר אותו, כפי שטען, שחנק את אשתו וגנב 15,000 אירו במזומן מביתם, נוסף על תכשיטים. בדיקות רפואיות הראו כי ליבה של אשתו הפסיק לפעום לפני הפריצה, שלכאורה אירעה בביתם - וראיות נוספות הצביעו על חוסר התאמה בין גרסתו של הבעל לבין הממצאים בזירת האירוע.