אלמנתו של העיתונאי שמת בקטר חושפת: סבל ממפרצת באבי העורקים

פחות משבוע חלף מאז הלך לעולמו שדר הספורט האמריקני הוותיק גרנט ווהל כשהוא בן 48 בלבד. אלמנתו, ד"ר סלין גונדר, רופאה למחלות זיהומיות, שפכה אור על נסיבות מותו - והכחישה את טענותיו של אחיו שסבר כי הוא נרצח

שדרן הספורט גרנט ווהל, מת בקטר בגיל 48
שדרן הספורט גרנט ווהל, מת בקטר בגיל 48 | צילום: רויטרס

פחות משבוע חלף מאז מת שדר הספורט האמריקני הוותיק גרנט ווהל כשהוא בן 48 בלבד, וזאת - בזמן שסיקר את משחק רבע הגמר בין ארגנטינה להולנד. היום (רביעי) אלמנתו, ד"ר סלין גונדר, רופאה למחלות זיהומיות ומי שעבדה בצוות של ממשל ביידן לטיפול בקורונה, שפכה אור על נסיבות מותו - והכחישה את טענותיו של אחיו שסבר כי הוא נרצח.

בריאיון לתוכנית הבוקר של הרשת האמריקנית "CBS", גונדר חשפה כי סיבת המוות המוכרזת של בעלה היא מפרצת באבי העורקים ממנה סבל. את הדברים היא אמרה לאחר שהתבצעה בגופתו נתיחה שלאחר מוות. "אני רוצה שאנשים יזכרו אותו כאדם אדיב ונדיב, כזה שהיה מסור לצדק חברתי", הוסיפה גונדר.

למעשה, עד הריאיון של אלמנתו, נסיבות מותו לא היו ידועות. ווהל כזכור, העיד בימים שלפני מותו כי לא חש בטוב. "אני מרגיש לחץ בחזה, כיווץ, לחץ. אני מרגיש די רע", אמר בפודקאסט שערך מקטר. עוד הוא סיפר אחרי המשחק בין ארה"ב להולנד שהתקיים לפני 11 ימים, כי הוא "שבוי ללא רצון של הגוף והמוח" שלו. בחלוף הימים ולאחר שטופל, הוא חש יותר טוב, עד שלבסוף מצא את מותו.

כאמור, אחיו של שדרן הספורט - אריק ווהל, טען שאחיו נרצח, אם כי הוא לא ידע להצביע על ידי מי. בסרטון שפירסם בעמוד האינסטגרם שלו הוא אמר: "שמי אריק ווהל, אני אח של גרנט ווהל, ואני גיי. אני הסיבה לכך שהוא לבש חולצת קשת בענן במשחקי המונדיאל. אחי היה בריא, הוא סיפר לי שקיבל איומים על חייו, אני לא מאמין שהוא סתם מת. אני מאמין שהוא נרצח. ואני מתחנן לעזרה".

לקראת המשחק בין ארה"ב לנבחרת ויילס במסגרת שלב הבתים, הגיע ווהל עם חולצה שחורה ועליה הדפס של קשת בענן, ובעקבות כך עוכב מחוץ לאצטדיון למשך 30 דקות בטענה שעליו להחליף חולצה. גם בתקופה שקדמה לגביע העולם, ווהל, שנחשב לעיתונאי מוערך בארצות הברית, היה למוביל דעת קהל נגד המונדיאל "המושחת" בקטר.

במאמרים שכתב, ווהל סיקר את השחיתות ש"הובילה" לכך שהמונדיאל יערך בקטר, התייחס להפרות השיטתיות של זכויות אדם המתבצעות על ידי השלטונות באמירות הקטנה, ואף טען כי "פשוט לא אכפת להם" ממותם של אלפי הפועלים הזרים שנהרגו בזמן הקמת האצטדיונים.