גוגל פיטרה מתכנת בכיר שטען שלבינה מלאכותית יש רגשות

בלייק למויין, עובד של חברת הטכנולוגיה העולמית, עלה לכותרות בחודש שעבר לאחר שהתריע בפני מעסיקיו כי לרכיב השפה של גוגל, אשר בנוי על בינה מלאכותית, יש רגשות - אלא שבחברת הטכנולוגיה הענקית הכחישו בתוקף את הדברים. כעת, לאחר השהייה ממושכת שלו מתפקידו, הוא פוטר: "למרות הסברים ממושכים בנושא - הוא בחר להפר בעקביות את תנאי העסקתו"

File Photo: Logo Of Google Is Seen In Davos
לוגו חברת גוגל | צילום: רויטרס

לאחר שבלייק למויין, מתכנת בכיר בחברת גוגל העולמית, התריע בחודש שעבר בפני מעסיקיו כי לרכיב השפה של גוגל, שבנוי על בינה מלאכותית, יש רגשות - בחברת הטכנולוגיה הענקית הכחישו את הדברים, ולאחר השהייה ממושכת שלו מתפקידו - הודיעו לו אתמול (שישי) על פיטוריו.

העובד יצא עם התיאוריה שלו באופן פומבי בחודש שעבר, וטען כי לטכנולוגיה של השפות בגוגל יש רגשות, ולפיכך היא צריכה לדבריו לקבל מענה לצרכיה - אך מנגד, מומחי בינה מלאכותית יחד עם נציגי החברה - שללו את טענותיו בתוקף.

העובד מסר ל-BBC כי הוא נעזר בייעוץ משפטי, והוא סירב להגיב מעבר לכך בנושא. בהצהרה רשמית של גוגל, מסרה החברה כי הטיעונים שהעלה העובד לגבי הבינה המלאכותית היו "לחלוטין מופרכים", וכי החברה פעלה מולו במשך "חודשים רבים" במטרה להסדיר זאת.

לכן, לדברי החברה, "חבל שלמרות העיסוק הממושך בנושא, העובד בחר בכל זאת להפר בהתמדה את תנאי ההעסקה הברורים שהיו לו, ואת מדיניות אבטחת המידע, שכוללת צורך בהגנה על שמירת חיסיון הפרטים של מוצרים".

למדה היא טכנולוגיה פורצת דרך שלדברי גוגל יכולה לקחת חלק בניהול שיחות שוטפות. זהו הכלי שבו החברה משתמשת לבניית צ'אטבוטים. למויין התחיל לעלות לכותרות עוד בחודש שעבר, כשאמר, כאמור, שטכנולוגיה זו מציגה תודעה שדומה לזו האנושית.