בעקבות תחרות לא הוגנת: גוגל תשלם קנס של 2.8 מיליארד דולר

ענקית הטכנולוגיה נקנסה על ידי ועדה של האיחוד האירופי לאחר שנמצא כי נתנה עדיפות במנוע החיפוש שלה לפלטפורמה ביתית על פני המתחרות. זהו צעד חשוב במאבק האיחוד האירופי בחברות הטכנולוגיה

File Photo: Logo Of Google Is Seen In Davos
לוגו חברת גוגל | צילום: רויטרס

בית המשפט של האיחוד האירופי דחה היום (רביעי) את ערעורה של חברת גוגל והיא תיאלץ לשלם 2.8 מיליארד דולר. לפי ההחלטה, שהתקבלה על ידי ועדה של האיחוד האחראית על התחרות, גוגל קיבלה את הקנס כיוון שנתנה עדיפות לפלטפורמת השוואת המחירים שלה על פני המתחרות במנוע החיפוש.

ההחלטה המקורית ניתנה ב-2017, אז נקבע כי גוגל נתנה יתרון לא חוקי במנוע החיפוש שלה לפלטפורמת מכירות והשוואת מחירים מבית החברה על פני מתחרות מאירופה. בהמשך ניתנו עוד שתי החלטות והקנס הצטבר לכדי 8.25 מילירד אירו. שני המקרים האחרים עוד לא נידונו בבית המשפט וייתכן כי חברת הטכנולוגיה תידרש לשלם את שאר הקנסות.

החלטת בית המשפט צפויה לחזק את הוועדה, שדנה כעת גם בתיקים בעניין אמזון, אפל ופייסבוק. השופטים טענו כי גוגל ניצלה לרעה את כוחה הגדול על מנת לתת לעצמה יתרון - וכי המהלך היה מכוון ולא טעות.

מגוגל נמסר כי הם יבחנו את פסק הדין וכבר הפיקה לקחים מההחלטה ומבטיחה מגרש שווה לכל המתחרים. מהחברה לא נאמר האם הם יערערו לבית המשפט העליון של האיחוד.