בחירת מילים בעייתית - וחשש מהסלמה: כך סיקרו בעולם את האסון

רצח 12 הילדים הדרוזים במג'דל שמס סוקר בהרחבה באתרי החדשות הגדולים בעולם, שהדגישו את החשש הקיים מהרחבת המלחמה בגבול הצפון והתגובה הישראלית הצפויה. בלינקן: "לא רוצים שהמלחמה תתרחב, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת - הסכם בעזה"

זמן צפייה: 02:52

אסון פגיעת הרקטה של חיזבאללה ורצח 12 הילדים במג'דל שמס סוקר היום (ראשון) בהרחבה בכלי התקשורת הגדולים בארצות הברית וברחבי העולם. בנוסף לדיווח על האירוע הקשה ואובדן החיים, האתרים הגדולים הדגישו עבור עשרות מיליוני הקוראים שלהם כי רצח הילדים עלול להביא להחרפת הלחימה במזרח התיכון, תוך שציטטו את דברי הגורמים בצמרת הביטחונית-מדינית של ישראל שהבטיחו תגובה משמעותית לטבח.

בנוסף, רשתות גדולות, ובהם CNN האמריקנית ו-BBC הבריטית, ציינו לאחר התקיפה הקלטנית על הגולן כי הקורבנות הם ילדים ובני נוער, אך כתבו כי אלו "מתו" (Dead) ולא נרצחו. בהמשך שני האתרים שינו את הניסוח.

"למרות שנרשמה עלייה בעוצמת המהלומות שלהן, ישראל וחיזבאללה הקפידו לבצע התקפות שיכאבו לצד השני מבלי לגרור מלחמה כוללת", הסבירו בעיתון "וול סטריט ג'ורנל". בעיתון האמריקני הזכירו את המאמצים של ממשל ביידן להביא לרגיעה בגבול הצפוני של ישראל באמצעות הסכם דיפלומטי, אך לצד זאת ציינו כי חיזבאללה התנה כל הסכם בסיום המלחמה ברצועת עזה.

האסון במג'דל שמס בכותרת הראשית של CNN
האסון במג'דל שמס בכותרת הראשית של CNN

בדיווח אודות האסון ב-BBC הודגש: "המתיחות הגוברת כעת עלולה לעורר מלחמה כוללת בין ישראל לחיזבאללה, שהחליפו מהלומות על בסיס קבוע מאז פרצה המלחמה הישראלית בעזה באוקטובר". באתר הבריטי ציטטו את דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהבטיח כי התגובה לטבח הילדים תגרור "מחרי כבד", וכתבו: "ראש הממשלה הישראלי נשבע תגמול מיידי נגד חיזבאללה". לאחר מכן ציינו כי מטוסי חיל האוויר של צה"ל אכן תקפו מטרות בלבנון.

בעיתון האמריקני "וושינגטון פוסט" נכתב במסגרת סיקור הטבח במג'דל שמס: "הלחימה לאורך גבול לבנון-ישראל התגברה בחודשים האחרונים, עם חילופי אש סדירים בין ארגון חיזבאללה הנתמך על ידי איראן לבין הצבא הישראלי". בהמשך קשר העיתון בין פגיעת הרקטה ביישוב הדרוזי לתקיפה שביצע צה"ל בעזה. "התקיפה במג'דל שמס הגיעה בעקבות תקיפה קטלנית במרכז עזה, שם דיווחו רשויות בריאות מקומיות  על לפחות 30 פלסטינים שנהרגו בהפצצה ישראלית על בית ספר ששימש מחסה לעקורים", נכתב בעיתון האמריקני.

סיקור חי אודות האסון בכותרת הראשית של רשת BBC
סיקור חי אודות האסון בכותרת הראשית של רשת BBC

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התייחס למתקפה הקטלנית על מג'דל שמס, גינה את חיזבאללה וקרא שלא להרחיב את המלחמה. "אנחנו מביעים את צערנו על מה שקרה בגולן, אין הצדקה לטרור בשום דרך. אנחנו עומדים לצד ישראל ובזכות שלה להגן על עצמה מפני מתקפות טרור", אמר מזכיר המדינה.

בלינקן התייחס בהמשך דבריו למאמצי האמריקנים להביא להסכם שיסיים את הלחימה ברצועת עזה: "אחת הסיבות שאנחנו עובדים כל כך קשה על הסכם בעזה היא הסיבה שנוכל להגיע להסכמה ורגיעה מסביב לקו הכחול. אנחנו רוצים לראות ישראלים, פלסטינים ולבנונים חיים בשלווה".

"בקשר לסכסוך הזה, חשוב מאוד שנמנע מהסכסוך הזה להתרחב", הדגיש מזכיר המדינה, "יש אלפי אנשים משני הצדדים שמפונים מבתיהם. אנחנו בקשר ישיר עם ממשלת ישראל ואני מדגיש, לישראל יש את הזכות להגן על אזרחיה. אנחנו לא רוצים לראות את המלחמה הזאת מתרחבת, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא הסכם בעזה".