עומדת בפני 65 שנות מאסר: זוגתו של ג'פרי אפשטיין הורשעה בסחר בקטינות למין

בית המשפט במנהטן מצא את גיילין מקסוול אשמה בסיוע לאיש העסקים, ששם קץ לחייו, בעבירות המין החמורות שעל פי החשד ביצע בקטינות בין השנים 1994 ל-2004. "הדרך לצדק הייתה ארוכה מידי"

זמן צפייה: 03:10

אשת החברה הבריטית לשעבר וזוגתו לשעבר של איש העסקים ג'פרי אפשטיין שנחשד בסחר בקטינות למטרות מין, גיילין מקסוול, הורשעה אמש (רביעי) בבית המשפט במנהטן, ניו יורק, בחמש מתוך שש העבירות שיוחסה להם, בהן סחר בנערות למטרות מין, ועומדת בפני 65 שנות מאסר.

מקסוול בת ה-60, נעצרה ביולי 2020, לאחר התאבדותו של בן זוגה לשעבר, בחשד למעורבותה בעבירות המין שביצע איש העסקים בנערות בין השנים 2004-1994, חלקן היו אז בנות 14 בלבד.

איור של גיילין מקסוול במהלך המשפט בניו יורק
איור של גיילין מקסוול במהלך המשפט בניו יורק | צילום: רויטרס

מקסוול כאמור נמצאה אשמה בחמש מתוך ששת האישומים. בנוסף לסחר למטרות מין, מקסוול נמצאה אשמה בקשירת קשר לפיתויין, הסעתן והטסתן של קטינות מתחת לגיל 17 למטרות קיום פעילות מינית אסורה וקשירת קשר לביצוע סחר בקטינות מתחת לגיל 18 למטרות מין. בית המשפט קבע כי מקסוול תהיה תחת השגחה בשלוש השנים הקרובות על מנת שלא תפגע בעצמה או תשים קץ לחייה, כפי שעשה בן זוגה, אפשטיין.

בעקבות ההרשעה, דמיאן וויליאמס, התובע האמריקני במנהטן, אמר בהצהרה: "חבר מושבעים פה אחד מצא את גיילין מקסוול אשמה באחד הפשעים הגרועים ביותר שניתן להעלות על הדעת - מעורבות בהתעללות מינית בילדות. פשעים שהיא ביצעה עם בן זוגה משכבר הימים ושותפה לקשר, ג'פרי אפשטיין".

"הדרך לצדק הייתה ארוכה מדי. אבל היום הצדק נעשה. אני רוצה לשבח את אומץ ליבן של הבנות, אשר עכשיו הן נשים בוגרות, שיצאו מהצללים ונכנסו לאולם בית המשפט", הוסיף ווילאמס, "האומץ והנכונות שלהן להתמודד עם האדם שפגע בהן, אפשרו את המשפט הזה, ואת התוצאה של היום".