בגיל 96: הזמר האגדי טוני בנט הלך לעולמו

בנט, שהיה גם צייר, זכה במהלך הקריירה שלו ב-20 פרסי גראמי, כולל פרס מפעל חיים, והיה אחראי לכמה להיטים כמו "Because of You". בשנת 2021 נחשף כי הזמר סובל מאלצהיימר, ובעקבות כך הודיע על סיום הקריירה המוזיקלית שלו

טוני בנט
טוני בנט | צילום: רויטרס

הזמר האמריקני האגדי טוני בנט הלך לעולמו היום (שישי) כשהוא בן 96. בנט, שהיה גם צייר, היה זמר פופ מסורתי, ביג בנד וג'אז. ציוריו מוצגים גם היום במוסדות אקדמיים שונים למוזיקה ולאמנות. בנט היה ממייסדי בית הספר לאמנויות על שם פרנק סינטרה, הנמצא בשכונת הולדתו אסטוריה שבניו יורק.

בנט החל בקריירה המוזיקלית שלו בסוף שנות העשרה לחייו, שירת בצבא האמריקני בעת מלחמת העולם השנייה כחייל חי"ר בחזית מערב אירופה. בשירתו התמקד בז'אנר הג'אז וחתם חוזה הקלטות בחברת התקליטים קולומביה רקורדס. הסינגל הראשון שלו, "Because of You", יצא לאור ב-1951, ונכלל ברצועה השישית באלבום הבכורה שלו Because of You.

בשנת 1962 הוציא לאור את השיר "I Left My Heart in San Francisco", ובזכותו זכה בפרס הגראמי להקלטת השנה ולהופעת הפופ הווקאלי הטובה ביותר לגבר. בשנות ה-60 וה-70 לא זכה בנט לפופולריות, אך בתחילת שנות ה-80 החל לזרוח מחדש, ובעיקר בקרב הנוער החדש שהושפע מלהיטי הביטלס וקווין, תוך שמירה על סגנונו המוזיקלי.

טוני בנט
טוני בנט | צילום: רויטרס

במהלך השנים זכה בנט ב-20 פרסי גראמי, כולל פרס מפעל חיים שהוענק לו ב-2001, בשני פרסי אמי לבידור בפריים טיים ובפרס מרכז קנדי. בנט מכר כ-50 מיליון עותקים של שיריו ואלבומיו בכל רחבי הגלובוס. בחודש פברואר 2021 נחשף כי בנט סובל מאלצהיימר, שהתגלה אצלו כחמש שנים קודם לכן. בעקבות כך, בשנת 2021 הודיע על פרישתו מהקריירה המוזיקלית שלו, שכן מצבו הבריאותי הידרדר משמעותית. עם זאת, המשיך לעבוד בתחום המוזיקה בשנים האחרונות.