היום שאחרי הבחירות בגרמניה: מלאכת הרכבת הממשלה קשה מתמיד

בבוקר שאחרי התעוררו האזרחים במדינה מבולבלים מהתוצאות הצמודות, ונראה שגם בימין וגם בשמאל יסכימו היום לפחות על דבר אחד - מי שיצליח להקים ממשלה יאלץ להיכנס לנעליים גדולות מאוד

זמן צפייה: 02:31

אחרי לילה של ספירת הקולות מהקלפיות והדואר, התפרסמו היום (שני) תוצאות האמת בבחירות בגרמניה. אחרי 16 שנים בהן שימשה אנגלה מרקל כקנצלרית, עדיין לא ניתן לדעת באופן סופי מי יהיה זה שיחליף אותה כמנהיג הכלכלה החזקה ביותר באירופה.

בבוקר שאחרי התעוררו אזרחי גרמניה מבולבלים מהתוצאות הצמודות, שלא מאפיינות בדרך כלל בחירות במדינה. הסוציאל דמוקרטים זכו במעט פחות מ-26% מקולות הבוחרים, מה שהספיק להם לגבור על המפלגה הנוצרית-דמוקרטית של מרקל, בראשה עומד ארמין לאשט, שהשיגה את התוצאה הגרועה היותר בתולדותיה, כ-24% מקולות הבוחרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בנט במסר לאיראן: "אין לנו מותרות לאפשר להם נשק גרעיני"

הרעלת ה"נייס גאי" המזוהם: נקבע מותו של בן 31

בנט: "עם כל הכבוד למומחים – חלקם לא רואים את התמונה המלאה"

אולי זאת האישיות האפורה של אולף שולץ, מנהיג המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, ואולי זאת הידיעה שלמרות ההישג כס הקנצלר עדיין רחוק, חגיגות הניצחון אמש במטה המפלגה הסוציאל-דמוקרטית שקיבלה את מירב הקולות היו מאופקות. יתכן שהמנצחת האמיתית היא מפלגת הירוקים, שהפכה ממפלגת נישה קטנה עם אג'נדה סביבתית לשלישית בגודלה, ובסבירות כמעט ודאית תהיה חלק מהממשלה הבאה.

המערכה הזאת רחוקה מאוד מסיום. בדומה לישראל, גם בגרמניה נדרשת בניית קואליציה המורכבת ממפלגות, ובדומה לישראל כל מפלגה סוחבת איתה לא מעט הבטחות עם מי לשבת ובעיקר עם מי לא, ונראה שהפעם מלאכת הרכבת הממשלה תהיה קשה מתמיד, ובשלב הזה כלל לא בטוח מי יעמוד בראשה.

נראה שגם בימין וגם בשמאל יסכימו היום לפחות על דבר אחד - מי שיצליח להקים ממשלה ולהנהיג את גרמניה יאלץ להיכנס לנעליים גדולות מאוד.