גרמניה: רכב נסע לתוך קהל משתתפים בפסטיבל; כ־30 בני אדם נפצעו

מאות אנשים השתתפו בתהלוכה בעיר פולקמארסן, כשלפתע רכב פרץ את המחסום, התנגש בהמון - ופצע עשרות מבוגרים וילדים כאחד, בהם עשרה באורח קשה. "גם לאחר שנעצר, הוא המשיך ללחוץ על דוושת הגז"

זירת הפסטיבל בגרמניה
זירת הפסטיבל בגרמניה | צילום: טוויטר

חשד לפיגוע דריסה: אדם הסיע את רכבו היישר לתוך קהל משתתפי תהלוכה שהתקיימה היום (שני) במסגרת פסטיבל בעיר פולקמארסן שבמרכז גרמניה. המשטרה המקומית מסרה כי הנהג פצע כ-30 בני אדם, כשליש מהם ילדים, אך לא ידוע על הרוגים באירוע. כשליש מהפצועים במצב קשה. הדורס נעצר בידי כוחות המשטרה המקומית.

דובר המשטרה מסר כי "אנו מניחים שזאת הייתה מתקפה ואין אינדיקציה שהאירוע נגרם ממניע פוליטי". כוחות ביטחון והצלה רבים נמצאים במקום האירוע. עדי ראייה תיארו "רכב מסוג מרצדס בצבע כסף פרץ לתהלוכה כשאורות רכבו הבהבו". המשטרה המקומית המליצה "לא להפיץ דיווחים לא מאומתים - מוקדם עדיין לקבוע מה גרם לרכב להתנגש בקהל". הדורס נעצר, ועדי ראייה מעריכים כי גילו נע בין 20 ל־30. שר הפנים של מחוז הסה בגרמניה הודיע כי אין אינדיקציה למניע של הדורס: "ממשיכים לחקור את כל האפשרויות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"גבה כסף תוך מצג שווא": אישום נגד סגן ראש עיריית שדרות לשעבר

מטפלת במרכז חוסן: "המצב לא נורמלי – אבל זה נורמלי לפחד"

14 רקטות לעוטף: נפילות בגן משחקים ובחצר מפעל בשדרות

על פי הדיווחים, הדורס הסיע את הרכב לתוך ההמון והצליח לעבור מרחק של כ־30 מטרים. "גם לאחר שנעצר - הוא המשיך ללחוץ על דוושת הגז", סיפר אחד מעדי הראייה. "זה מצעד יום שני - היו בו לפחות 1,500 בני אדם", סיפר אחר. למשטרה עדיין אין מידע על הרקע לאירוע: "בין אם מדובר במצב חירום רפואי או מחדל טכני ובמקרה הגרוע, בפיגוע שיש כוונה מאחוריו, איננו יכולים לומר דבר על כך", אמר דובר המשטרה.

זירת הפסטיבל בגרמניה
זירת הפסטיבל בגרמניה | צילום: טוויטר

העיר פולקמארסן נמצאת כ־280 ק"מ דרומית לבירה ברלין, ובתקשורת המקומית דווח כי קודם לאירוע הנהג נצפה כשהוא נוסע סביב מחסום שנועד לעצור את תנועת כלי הרכב - עד שהחליט לפרוץ אותו, ופגע בקהל המשתתפים.