במלאת 15 שנים לחטיפת מדלן מקאן: התובע בחקירה חשף ראיות חדשות

ביום בו מלאו 15 שנה להיעלמותה של הילדה הבריטית מדלן מקאן בפורטוגל, התובע הגרמני בתיק החקירה רמז כי נמצאו ראיות לכך שמקאן שהתה ברכב של החשוד המרכזי כריסטיאן ברוקנר בפורטוגל. לפי דיווח בתקשורת הבריטית, ייתכן כי נמצאו סיבים מהפיג'מה של מקאן בחלקו האחורי של הוואן של ברוקנר

מדלן מקאן

התובע הגרמני בתיק חקירת היעלמותה של הילדה הבריטית מדלן מקאן סיפק ראיות חדשות למעורבותו של החשוד המרכזי בחטיפתה, כך פורסם אמש (שלישי) ב"דיילי מייל" הבריטי. במהלך ריאיון לתקשורת הפורטוגלית, עלה מדבריו של התובע, הנס כריסטיאן וולטרס, כי נמצאו ראיות לכך שמקאן שהתה ברכב של ברוקנר בפורטוגל.

כריסטיאן ברוקנר, החשוד בחטיפת מדלן מקאן
כריסטיאן ברוקנר, החשוד בחטיפת מדלן מקאן

כשנשאל על ידי המראיינת האם זה נכון שנמצאו שרידים המוכיחים את שהותה של הפעוטה ברכבו של החשוד, כריסטיאן ברוקנר, השיב וולטרס כי אין בכוונתו לדון בפרטי החקירה - אם כי הוא ציין כי הוא אינו מעוניין להכחיש את הטענה. לפי הדיווח ב"דיילי מייל", ייתכן כי נמצאו סיבים מהפיג'מה של מקאן בחלקו האחורי של הוואן של ברוקנר.

כזכור, מוקדם יותר השבוע טען ברוקנר כי יש לו אליבי, וכי בעת החטיפה הוא לקח אישה שהכיר לשדה תעופה במקום אחר. לטענתו של ברוקנר בן ה-45, בעת חטיפתה הוא כלל לא היה באזור, אלא לקח אישה שהכיר לשדה תעופה בעיר פארו בפורטוגל - ולכן יש לו אליבי. בנוסף, הוא טען שקיים יחסי מין במכוניתו עם האישה, הרחק ממוקד החטיפה.

גרי וקייט מקאן, הוריה של מדלן, 10 שנים אחרי היעלמותה
גרי וקייט מקאן, הוריה של מדלן | צילום: SKY NEWS

הוריה של מדלן, קייט וגארי מקאן מסרו בתגובה: "זה מחמם את הלב לראות שמדלן נותרה בליבם של אנשים אחרי כל השנים". הזוג שיבח את מאמצי המשטרה של שלושת המדינות המעורבות בחקירה (גרמניה, פורטוגל ובריטניה) והביעו את תודתם להם.

כזכור, מדלן, שהייתה כמעט בת 4 באותה עת, נעלמה במהלך חופשה משפחתית בפראיה דה לוז ב-3 במאי 2007, ואתמול מלאו 15 שנה להיעלמותה. היא מעולם לא נמצאה והחוקרים מאמינים שהיא נחטפה מדירת הנופש בה שהתה המשפחה באתר הנופש באלגרבה, פורטוגל.