שירות הביטחון בגאורגיה מאשים: "סאקשווילי תכנן הפיכה במדינה"

סוכנות הידיעות "טאס"ס" דיווחה כי גורמים ביטחוניים במדינה טוענים כי הפגנות האופוזיציה שמתוכננות להתקיים הערב אורגנו ע"י הנשיא לשעבר סאקשווילי - כחלק מניסיונו לעורר מתיחות בין הצדדים

מיכאיל סאקשווילי
מיכאיל סאקשווילי | צילום: רויטרס

שירות הביטחון של גאורגיה האשים את הנשיא לשעבר מיכאל סאקשווילי שכלוא כעת בעיר רוסטאבי דרומית לבירה טביליסי, בניסיון הפיכה במדינה - כך דיווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות הרוסית טאס"ס. על פי גורמי ביטחון בגאורגיה, סאקשווילי עומד מאחורי הפגנת האופוזיציה שצפויה לתהקיים הערב מחוץ לבית הכלא בו כלוא, זאת בניסיון ליצור מתיחות בין האופוזיציה לכוחות הביטחון במדינה.

דובר שירות הביטחון של גאורגיה מסר היום לתקשורת כי "מארגני ההפגנה מתכננים לחסום את מבני הממשל. פעולות אלה נועדו לתפוס את השלטון בדרך אלימה, והן מתוכננות על ידי סאקשווילי המורשע".  בתוך כך, סאקשווילי בן ה-53 שובת רעב כבר חודש בתאו בכלא, כך לפי עורכי דינו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אסון בארה"ב: לפחות 8 נרמסו למוות בפסטיבל מוזיקה בטקסס

האלימות בחברה הערבית: תושב בענה בן 38 נורה למוות בנהריה

"לרצוח, לתלות ולפגוע בילדים": האיומים על חייה של אלרעי פרייס

סאקשווילי כפי שהופיע בסרטון LIVE שהעלה לפייסבוק
סאקשווילי כפי שהופיע בסרטון LIVE שהעלה לפייסבוק | צילום: פייסבוק

כזכור, פוליטיקאי האופוזיציה סאקשווילי נעצר על ידי כוחות הביטחון לפני כחודש עם חזרתו למולדתו לאחר גלות באוקראינה ונלקח למעצר. סאקשווילי, שהצהיר לפני נסיעתו לגאורגיה בחודש שעבר על כוונותיו להצביע בבחירות מקומיות, טען כי שב במטרה "להציל את ארצו".

כיודע, סאקשווילי לא היה בגיאורגיה מאז שנת 2015, אז נאלץ לוותר על אזרחותו הגיאורגית כדי לקבל את אזרחותו האוקראינית, דבר שאפשר לו לכהן כמושל מחוז אודסה.