קליפורניה: פייסבוק תקים שכונה לעובדים

במטה החברה בקליפורניה נאלצים להתמודד עם צפיפות גבוהה בעמק הסיליקון, מה שמקשה על גיוס עובדים. בשל כך, החברה החליטה להיכנס לתחום הדיור ולהקים מיזם חדש

בדרך לפרויקט בינוי
בדרך לפרויקט בינוי | צילום: רויטרס

פייסבוק בדרך לשוק הדיור? החברה צפויה להקים פרויקט דיור ענק בעמק הסיליקון בקלפורניה שיכלול 1,500 יחידות דיור. הסיבה? מחסור חמור בדירות לעובדי החברה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

זו הפעם הראשונה שהחברה שידועה בעיקר בשל פעילותה ברשת מבצעת פרויקט מסוג שכזה, זאת בכדי להתגבר על מצוקת הדיור השוררת באזור בו ממוקמים המשרדים הראשיים בקליפורניה. צמיחתן של ענקיות הטכנולוגיה הגבירו משמעותית את הצפיפות באזור עמק הסיליקון, כך שמלאי הדירות הצטמצם וצד עליית מחירים.

המצב החמיר כל כך, עד כי מהנדסים ובכירים בענקיות הטכנולוגיה מתקשים למצוא דירות מתאימות באזור. המצוקה בעמק הסיליקון הובילה לכך שגם מעבר לים, החברות מתקשות לגייס עובדים ונאלצות להתמודד עם איחורים בשל זמני הנסיעה הארוכים של העובדים למקומות העבודה.

בשל כך, הרשת החברתית החליטה להתגבר על המצוקה באמצעות פרויקט דיור עצמאי שיכלול גם שטח מסחרי. בפייסבוק הודיעו כי הדירות יוצעו למכירה - גם לציבור הרחב ולא רק לעובדי החברה. פייסבוק אינה חלוצה בתחום זה: אלפבית, חברת האם של גוגל, הודיעה כי תבנה שכונת מגורים בעצמה כדי לענות על אותן בעיות.

יחד עם זאת, לא כולם שמחים מהיוזמה שצפויה להזרים דירות חדשות לעמק הסיליקון. ראשת העיר קירסטן קית' הביעה דאגה מכך שהתוכנית של פייסבוק עשויה לגרום לעומסי תנועה גדולים בעיירה. ההערכות הן כי התכנית לא תואמה מול הרשויות לפני שהוכרזה, וכי היא אינה עומדת בתיאום עם תכנונים ארוכי טווח.