"דוגטור" לשם כבוד: האוניברסיטה שמעניקה תארים אקדמיים לכלבים

באוניברסיטת מרילנד שבארה"ב מעניקים תארים לא רק לבני אדם - אלא גם להולכים על ארבע. בטקס מיוחד לכלבי שירות ותרפיה, הכלבים הולבשו בכובע ובגלימה, והוענקו להם תארי "דוגטורט". לוקי קיבלה פרס על תרומתה בזמן הקורונה, וקירה עוטרה בעקבות התמיכה שהעניקה למטפלת שלה. "שנה אחת בלימודי רפואה - כמו 7 שנים אצל כלב"

קרוליין בנזל ולוקי
קרוליין בנזל ולוקי | צילום: אוניברסיטת מרילנד

באוניברסיטת מרילנד שבבולטימור ,ארצות הברית, מחלקים תארים אקדמיים לא רק לבני אדם. ביום שלישי העניק המוסד האקדמי הוותיק תארי "דוגטורט" לשם כבוד למספר כלבי שירות ותרפיה ש"עשו מעל ומעבר". כך דווח היום (שבת) ב-CNN.

בטקס המיוחד לכבודם, הוצגו הכלבים לבושים בכובעים ובגלימות מיוחדות, ולצד המטפלים שלהם הוענקו להם התארים האישיים. לוקי, כלבת רוטווילר בת 5 קיבלה תואר "דוגטורט" ברפואה, כאות הערכה ששירות יוצא דופן שהעניקה במהלך תקופת הקורונה. הבעלים של לוקי, קרוליין בנזל, סיימה השנה בהצלחה את לימודיה בבית הספר לרפואה שבאוניברסיטה.

כלבה טיפולית במרילנד
כלבה טיפולית במרילנד | צילום: אוניברסיטת מרילנד

בנזל ולוקי גייסו יותר מ-100 אלף דולר עבור "ערכות ריפוי גיבורים" כדי לסייע ולהקל על עובדי שירותי הבריאות הזקוקים לאספקה של קפה ותה, וגם של קרמים ומוצרים שונים נוספים. לוקי כבר רגילה לקבל פרסים מיוחדים, וזכתה בעבר בפרסים מהאגודה האמריקנית למניעת התאכזרות לבעלי חיים, כהערכה למאמציה בתוכנית הכלבים הטיפוליים של האוניברסיטה.

"המשפחה שלי אמרה שזה מיוחד שהכלבה שלי מצליחה יותר ממה שאני אצליח", סיפרה קרוליין, והמשיכה: "אמרתי להם ששנה אחת בלימודי רפואה היא 7 שנים אצל כלב, אז כנראה שהיא צריכה להיות דוקטור". בנזל סיפרה כי כלבתה העבירה שש שעות עם ראשה על ברכיה של מטופלת: "היא נמצאת גם בתקופות הקשות, לא רק בהצלחות".

הענקת תואר ''דוגטור''
הענקת תואר ''דוגטור'' | צילום: אוניברסיטת מרילנד

במהלך הטקס קיבלו תארים גם כלב גולדודל בן 3, וקירה, כלבת לברדודל בת 6. שני הכלבים קיבלו את "התארים" על תמיכה "בלתי ייאמנת" שהעניקו למטפלים שלהם.