פינלנד: מיליונר נסע במהירות מופרזת ונקנס ב-121 אלף אירו

אנדרס וויקלוף, אחד מעשירי פינלנד, נקנס בסכום המוערך בכ-478 אלף ש"ח, ורישיון הנהיגה שלו נשלל - לאחר שנסע במהירות של 30 קמ"ש מעל המותר. פינלנד קונסת את נהגיה בשיטה שלפיה הסכום נקבע בהתאם לגובה ההכנסות של הנהג. בסך הכול שילם וויקלוף מעל לרבע מיליון אירו על דו"חות תנועה בעשור האחרון

מצלמת מהירות בפינלנד
מצלמת מהירות בפינלנד | צילום: שאטרסטוק

החטא ועונשו - הגרסה הפינית: אזרח פינלנד נקנס בסכום עצום של כ-121 אלף אירו, השווים לכ-478 אלף ש"ח, לאחר שנהג במהירות מופרזת. כך דווח היום (שלישי) ב-ABC. אנדרס וויקלוף, אחד מעשירי פינלנד, קיבל את הקנס לאחר שנסע באיי אולנד שבמדינה במהירות של 80 קמ"ש, במקום במהירות המקסימלית המותרת באזור של כ-50 קמ"ש.

בשיחה עם התקשורת המוקמית וויקלוף מודה שעבר על המהירות המותרת, שהשתנתה לטענתו "לפתע". הוא אומר שניסה להאט, אך לא הצליח לעשות זאת מספיק מהר. "אני באמת מתחרט על כך", אמר, לאחר שגם רשיונו נשלל ל-10 ימים.

פינלנד קונסת תושבים לפני שיטת "קנס-יום", לפיה גובה הכנסתו של אדם היא גורם מכריע בחישוב הסכום עליו ייקנס. פינלנד הייתה המדינה הנורדית הראשונה לפעול על פי השיטה הזו, ואליה הצטרפו מדינות נוספות. עוד על פי השיטה, ככל שאדם ינהג יותר ויותר פעמים מעל המהירות המותרת - כך גם יגדל גובה הקנס אותו יקבל. ווינקלוף כבר נקנס בשנים 2013 ו-2018 בסכומים של כ-63 אלף אירו ו- 95 אלף. סך הכל שילם כ-279 אלף אירו בקנסות בעשור האחרון - יותר ממיליון ש"ח.

מבחינתו של וויקלוף, הוא מקווה שהכסף שיילקח ממנו ישמש למטרה טובה למען הציבור: "שמעתי שהמדינה הולכת לחסוך מיליארד וחצי אירו על שירותי בריאות, אז אני מקווה שהכסף יוכל לקזז שם את הפער". וויקלוף כאמור נחשב לאחד מעשירי פינלנד, כשהאימפריה העסקית שלו כוללת עסקים בתחום הלוגיסטיקה, הנדל"ן והמסחר. הונו מוערך בסכום של כיותר מ-10 מיליון דולר.