מתה מפצעיה רצת המרתון האוגנדית שהוצתה ע"י בן זוגה

רבקה צ'פטגיי אושפזה ביום ראשון השבוע במצב קריטי כשהיא סובלת מכוויות ב-75% מגופה, לאחר שלפי החשד בן זוגה שפך עליה דלק והצית אותה בביתה בקניה. מאז נלחמו הרופאים על חייה עד שנאלצו לקבוע מותה, חודש לאחר שהתחרתה באולימפיאדה בפריז

רצת המרתון האוגנדית רבקה צ'פטגיי
רצת המרתון האוגנדית רבקה צ'פטגיי | צילום: רויטרס

חודש לאחר שייצגה את אוגנדה באולימפיאדת פריז, רצת המרתון רבקה צ'פטגיי מתה היום (חמישי) מפצעיה, לאחר שלפי החשד בן זוגה שפך עליה דלק והצית אותה ביום ראשון האחרון. הספורטאית בת ה-33 אושפזה במצב קריטי וסבלה מכוויות ב-75 אחוזים מגופה, ומותה נקבע לאחר ארבעה ימים בהם נלחמו הרופאים על חייה.

האירוע התרחש בביתה של צ'פטגיי בקניה, שם היא מתאמנת, לאחר שחזרה מתפילת יום ראשון בכנסייה עם שתי בנותיה. המשטרה המקומית פתחה בחקירה, והסיבה למקרה עדיין לא ברורה. מהמשטרה המקומית נמסר: "עדים שמעו את בני הזוג רבים מחוץ לביתם. במהלך הוויכוח, ראו העדים את בן הזוג שופך חומר על האישה ואז שורף אותה".

רצת המרתון רבקה צ׳פטגיי
רצת המרתון רבקה צ׳פטגיי | צילום: רויטרס

במקביל, בן זוגה של רצת המרתון פונה גם הוא לבית החולים עם כוויות בדרגות קלות. מבית החולים בו הוא מאושפז נמסר כי מצבו "יציב ובמגמת שיפור".

רצת המרתון רבקה צ׳פטגיי
רצת המרתון רבקה צ׳פטגיי | צילום: רויטרס

זהו המקרה השלישי של רצח ספורטאיות בקניה מאז אוקטובר 2021, אז נרצחה הרצה למרחקים ארוכים אגנס טירופ, שנדקרה למוות בביתה על-ידי בן זוגה. אלימות כלפי נשים נפוצה בקניה, ולפי נתונים משנת 2022 כ-34 אחוזים מהילדות והנשים בגילאים 49-15 סבלו מאלימות פיזית. נשים נשואות נמצאות בסיכון גדול יותר, ונמצא כי 41 אחוזים מהן התמודדו עם אלימות.