ביידן: "אין מקום לאלימות כזו, ניסיון התנקשות בכל מה שאמריקני"

נשיא ארצות הברית התייחס לניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר טראמפ במהלך עצרת בחירות בפנסילבניה, ומסר כי ה-FBI חוקר את האירוע, וימסור את ממצאיו בקרוב. "טראמפ מקבל כרגע את כל המשאבים וההגנה האפשרית בשביל הביטחון שלו", הוסיף

זמן צפייה: 01:44

לאחר ניסיון ההתנקשות בנשיא ארה"ב לשעבר והמועמד לנשיאות דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפנסלבניה הלילה, הנשיא המכהן ג'ו ביידן התייחס הערב (ראשון) לאירוע ההיסטורי, ואמר: "טראמפ מתאושש. אין מקום לאלימות כזו, ניסיון התנקשות בכל מה שאמריקני".

עוד אמר ביידן: "אל תסיקו מסקנות לגבי החקירה, והמניע למעשה, תנו ל-FBI לבצע את העבודה שלהם. זה מה שאנחנו נעשה. טראמפ מקבל כרגע את כל המשאבים וההגנה האפשרית בשביל הביטחון שלו, הפננו את ראש השירות החשאי לסקור את כל אמצעי האבטחה לוועידה הרפובליקנית מחר וביקשתי סקירה של מה שקרה לטראמפ בעצרת, ואשתף את הממצאים בהמשך".

ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
צילום: רויטרס
ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ
ניסיון ההתנקשות בדונלד טראמפ | צילום: רויטרס

תומאס מת'יו קרוקס, בן 20 מבת'אל פארק שבפנסילבניה, הוא האדם שניסה להתנקש בחייו של טראמפ בעצרת בחירות בבאטלר. על-פי ה-FBI, המניעים של קרוקס, שחוסל על-ידי סוכני הסוכנות החשאית, טרם התבהרו. לצד זאת, בתקשורת האמריקנית דיווחו כי הוא היה מצביע רשום במפלגה הרפובליקנית, אך גם תרם בעברו 15 דולר לארגון המזוהה עם המפלגה הדמוקרטית. כמו כן, לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, הרשויות איתרו מספר מטעני חבלה ברכבו של קרוקס, בסמוך למקום העצרת.

לפני שחוסל, קרוקס ירה לעבר הנשיא לשעבר, פגע באוזנו והביא למותו של אדם ולפציעתם של שניים נוספים. טראמפ כבר השתחרר מבית החולים ומטוסו נחת לפני שעות אחדות בשדה התעופה ניוארק שבניו ג'רזי. מנהל הקמפיין של הנשיא הרפובליקני לשעבר פרסם סרטון בו נראה טראמפ יורד מהמטוס, וכתב: "חזק ונחוש. הוא לעולם לא יפסיק להילחם עבור אמריקה". במקביל, יריבו של טראמפ בבחירות, הנשיא ג'ו ביידן, חזר לבית הלבן ממדינת הבית שלו דלוואר, בה שהה בסוף השבוע - ואנשי הקמפיין שלו הודיעו על ביטול אירועים שתוכננו עבורו.

עדי ראייה בעצרת הבחירות בפנסילבניה תיארו זירה "כאוטית" ו"מדממת", בה אנשים ניסו להעניק סיוע ראשוני לנפגעים או לברוח מתוך הקהל הצפוף. בחקירת הירי מעורבים כעת כמה גופים פדרליים ומקומיים, וה-FBI קרא לציבור לשתף כל מידע אודות המקרה או החשוד, וכן להעביר תמונות וסרטונים מהעצרת.