סערה באיטליה: דובה מוכרת מזן בסכנת הכחדה נורתה למוות

הדובה אמרנה, שהפכה למוכרת באיטליה, נורתה למוות על ידי תושב העיירה הסמוכה לפארק הלאומי שבו חיה, לאחר שנכנסה לנכס שלו. אמרנה היא מזן דוב חום מרסיקן, שמוגדר בסכנת הכחדה ויש כ-60 פרטים ממנו בלבד. כעת, הרשויות חוקרות זאת כפשע חמור. אחד מגוריה, חואן קרליטו בן ה-4, התפרסם לאחר שפרץ למאפייה מקומית ואכל מאות ביסקוויטים

זמן צפייה: 01:05

אמרנה, דובה חומה הנמצאת בסכנת הכחדה נורתה למוות על ידי תושב העיירה סן בנדטו די מרסי שבאיטליה, בן 56, סמוך לפארק הלאומי אברוזו שבמרכז המדינה, כך דווח אתמול (שבת) ברשת CNN.

פוליטיקאים איטלקיים ומומחי חיות בר הביעו זעם על הירי על הדובה, מסוג דב מרסיקן, שממנו נותרו פחות מ-60 דובים. היורה הוסגר למשטרה המקומית והריגתה נחקרת כפשע חמור, וכעת, מתנהל חיפוש אחר שני גוריה.

"הווטרינר של הפארק התערב במקום עם צוות החירום, ולאור חומרת הפציעה נאלץ לקבוע את מותה של הדובה", כך נמסר בעמוד הפייסבוק של הפארק. "המקרה החמור מאוד גרם לנזק עצום לאוכלוסיה של כ-60 פרטים, ופגע באחת הנקבות הפוריות בהיסטוריה של הפארק".

אמרנה עם גוריה
אמרנה מסתובבת בעיירה עם גוריה | צילום: רויטרס

אמרנה הייתה מהדובים הפופולריים ביותר בפארק הלאומי, שנצפתה לעתים קרובות עם צאצאיה בסביבתו. אחד מהם, חואן קרליטו בן ה-4, התפרסם בשנת 2021 לאחר שפרץ למאפייה מקומית וזלל מאות עוגיות, אך הוא נהרג מפגיעת מכונית בתחילת השנה.

על פי הדיווחים, היורה אמר למשטרה שהוא ירה מפחד לאחר שאמרנה נכנסה אל תוך הנכס שלו שנמצא בפאתי העיירה ביום שישי, אך הוסיף כי "לא התכוונתי להרוג אותה, זה היה מעשה אימפולסיבי, אינסטינקטיבי". עם זאת, מהפארק נמסר כי "ברור שאין סיבות להצדיק זאת בהתחשב בכך שאמרנה מעולם לא היוותה שום סוג של בעיה עבור האיש".

משרד התובע באווזאנו, בראשותו של מאוריציו מריה סראטו, פתח בחקירת ההריגה, המנוגדת לחוק המתייחס לרצח אכזרי של חיה ללא צו. אם יורשע, היורה עלול להישלח למאסר של ארבעה חודשים עד שנתיים.