החברים של ג'ו ודונלד: מסע עם מקורביהם של המועמדים לנשיאות

דאג רידל הכיר את ביידן כשעבד ככרטיסן ברכבת. הוא מספר על המועמד הדמוקרטי: "רואה בעצמו אחד מאיתנו". ג'ו אורפיו, שריף מושמץ בארה"ב וידיד של טראמפ, טוען מנגד: "חשוב למדינה שהוא ייבחר"

זמן צפייה: 12:29

דונלד טראמפ וג'ו ביידן אוהבים להציג את עצמם כשני אנשים שונים לגמרי, בעלי תפיסת עולם הפוכה. עם זאת, הם חולקים מספר דברים במשותף: שניהם גברים אמריקנים לבנים, בשנות השבעים לחייהם והם באים מאותם חוגים של הון ושלטון. ביידן, שזכה לפרסום בעקבות הטרגדיה המשפחתית שלו שבה איבד את בתו ואשתו, הבטיח לשוב לביתו בכל יום לדאלוור כדי להיות עם שני בניו ששרדו. במהלך הנסיעות, הוא הכיר כרטיסן בשם דאג רידל, שהפך לחברו ואף נתן לו את הכינוי: "ג'ו הרגיל", בטענה ש"זו המחמאה הגדולה ביותר עבורו מפני שהוא רואה בעצמו אחד מאיתנו", אמר רידל.

לפני כשנה, ערך ביידן אירוע למען גיוס כספים מאנשים עשירים, ולמרות שרידל לא נמנה בין האנשים שיכלו למלא את הקופה במזומנים, אנשיו של ביידן סידרו שהוא ואשתו יגיעו לשם. "כשהחל לדבר, לפתע הוא קלט מי אני, הוא עצר, הביט בי, הצביע עליי והניד את ראשו", סיפר רידל והוסיף: "אחרי שכולם שילמו סכום עתק כדי להיכנס והצטלמו עם ג'ו, הוא יצא החוצה ודיבר איתי ועם אשתי. אמרתי לו, "זה הזמן שלך, זה הגורל שלך. "אתה תרפא את המדינה הזאת".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר ההצבעה בדואר ובקלפיות: מתי יגיעו תוצאות הבחירות בארה"ב?

בישראל חוששים: אם ביידן ייבחר – מצבה של איראן ישתפר

בג"ץ דחה את בקשת המדינה: חוק הגיוס יבוטל בעוד שלושה חודשים

דונלד טראמפ וידידו ג'ו ארפיו
דונלד טראמפ וידידו ג'ו ארפיו | צילום: חדשות 13

לעומת ביידן, טראמפ כבר היה מוכר היטב בתור יזם בנייה שתמך ותרם לדמוקרטים בשנות התשעים, אולם הפך לאויב מושבע של ממשל אובמה וסגנו. אך מה שדחף אותו לרוץ לבחירות לנשיאות יותר מהאיבה שלו לממשל אובמה היה הקשר שלו עם השריף ג'ו ארפיו מאריזונה, מהמפורסמים והידועים לשמצה באמריקה, אותו הכיר ב-2015.

ארפיו, שהתפרסם בשל יחסו אכזרי, לטענת מבקריו, לאנשים שנכלאו אצלו בכלא, הורשע בביזיון בית המשפט. אבל אז, חברו טראמפ נחלץ לעזרתו וחנן אותו. "ג'ו הוא פטריוט, השריף ג'ו אוהב את ארצנו", אמר אז הנשיא האמריקני. ולכאורה בתמורה לכך, הפך אפריו לתומך נלהב של טראמפ: "אתה באמת מנסה לומר לי שאי אפשר למצוא מועמד טוב יותר לדמוקרטים במדינה הזאת מאשר ג'ו ביידן?", שאל ארפיו את כתב חדשות 13 והוסיף: "תודה לאל על טראמפ וזה יהיה חשוב מאוד למדינה שלנו שהוא ייבחר שוב".