תביעת ענק נגד פוקס ניוז: מגישי הערוץ הפיצו טענות לזיוף הבחירות

חברת דומיניון המפעילה את הקלפיות בארצות הברית תובעת את הערוץ, המזוהה עם הימין האמריקני, על סך 1.6 מיליארד דולר מפני שהפיץ ותמך בטענות כוזבות על כך שהבחירות האחרונות זויפו. המיליארדר ובעלי הערוץ, רופרט מרדוק, הכיר בכך בתצהיר שפורסם לאחרונה

Whatsapp Image 2023 02 28 At 0
פוקס ניוז | צילום: רויטרס

המיליארדר ובעלי ערוץ הטלוויזיה האמריקני "פוקס ניוז", רופרט מרדוק, הכיר בעובדה שמגישי הערוץ קידמו טענות שווא וטענו לזיוף הבחירות שהתקיימו בארצות הברית ב-2020 - כך דווח היום (שלישי) בעקבות פרסום מסמכים משפטיים חדשים.

את הדברים אמר מרדוק במסמך משפטי במסגרת תביעה של חברת "דומיניון" המפעילה את הקלפיות האלקטרוניות בבחירות ארצות הברית. דומיניון תובעת את פוקס ניוז, המזוהה כערוץ ימני, על 1.6 מיליארד דולר בגין הטענות של מגישי הערוץ כי הבחירות בהם הפסיד הנשיא לשעבר דונלד טרמאפ - זויפו.

Lvmqqu
המיליארדר רופרט מרדוק | צילום: רויטרס

באופן רשמי, פוקס ניוז מכחישה כי מגישי הערוץ הפיצו מידע כוזב ואמרה כי דבריהם הוצאו מהקשרם. בתצהיר, אמר מרדוק כי "חלק מהפרשנים שלנו כן תמכו בטענות האלה". על חלק מהדברים שנאמרו בשידור הוסיף: "בדיעבד הייתי את זה אם היינו מוקיעים אותם באופן ברור יותר".

בין המגישים ווהפרשנים שנטען כי תמכו בטענות הזיוף, נמנים כמה שמות מוכרים בארצות הברית כמו שון האניטי, לו דובס והשופטת לשעבר ג'נין פירו. על הטענות עצמן, לפיהן הבחיורת זויפו על מנת להביא לניצחון של הנשיא ג'ו ביידן,  אמר מרדוק כי הוא בספק אם הן נכונות.

דונלד טראמפ בהכרזה על מועמדתו בבחירות 2024
דונלד טראמפ בהכרזה על מועמדתו בבחירות 2024 | צילום: רויטרס

מטעם הערות מכחישים, כאמור, את ההאשמות בטענה שהם רק דיווחו על טענותיו של טראמפ ותומכיו ושהדבר נכלל תחת הגדרת חופש הביטוי. לפי פוקס, התביעה "מעוותת את העובדות על ידי צ'רי-פיקינג של קטעים  ואמירות מסוימות ללא הקונטקסט". המשפט צפוי להתחיל באפריל הקרוב במדינת דלאוור.