לא מטוס או ציפור: המונית המעופפת הראשונה תושק בשנה הבאה

ה-"וולוקופטר" צפוי לרחף ברחבי גרמניה, סינגפור ודובאי כבר ב-2020. הרכב מבוסס על טכנולוגיית רחפנים, פועל בעזרת סוללה חשמלית ומציע רמת בטיחות גבוהה. "מהפכה בדרך שבה בני אדם מתניידים"

Volocopter, מונית מעופפת
Volocopter, המונית המעופפת | צילום: רויטרס

ה-"וולוקופטר", המונית המעופפת המאוישת הראשונה, תושק בשנה הבאה בערים שונות בגרמניה, סינגפור ודובאי - כך סיפר ניקו רוזנברג, מייסד פסטיבל גריניץ' לטכנולוגיה ירוקה ונהג מירוצי הפורמולה 1 לשעבר לרשת CNN. "זה פנומנלי, כי זה דבר שעומד ליצור מהפכה בדרך שבה בני אדם מתניידים ולהקל על עומסי התנועה בערים הגדולות", אמר.

הרכב, שפועל לחלוטין על בסיס סוללה חשמלית, אינו פולט חומרים מזהמים וכמעט ולא מייצר רעש. בנוסף, ה"וולוקופטר" מסוגל להמריא ולנחות באופן אנכי, מציע רמת בטיחות גבוהה, מבוסס על טכנולוגיה של רחפנים והסוללה שלו מוחלפת על ידי רובוטים לפני יציאתו לכל מסע, כך לפי היצרנית הגרמנית. לפי התכנון הראשוני, תחילה יהיה מסוגל הרכב לשאת שני אנשים למרחק של עד 27 קילומטרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

שגריר ארה"ב: "לישראל יש הזכות לספח חלקים מהגדה המערבית"

הכדורגלן הגרמני אוזיל התחתן בטורקיה; השושבין - ארדואן

פשיטה על מועדון המזוהה עם הקהילה הגאה בת"א; הבעלים נעצר

מונית מעופפת
מונית מעופפת | צילום: רויטרס
"אמנם הוא נראה כמו משהו שיצא מסרט מדע בדיוני, אך כמובן שעדיין יש מספר אתגרים להתמודד עמם. הדבר החשוב ביותר הוא שהרכב לא מיועד רק עבור עשירים, כיוון שברגע שהוא יהפוך לאוטונומי - הוא יעלה כמו מונית רגילה, כך שהוא באמת יהיה נגיש עבור הרבה אנשים ואני מאמין שזה הכוח שלו", הסביר רוזנברג. "'הוולוקופטר' כאן כדי להישאר - ואני מקווה מאוד שתהיה לו השפעה גדולה".
Misrad Energy Fixed
משרד האנרגיה | צילום: קרדיט: אתר משרד האנרגיה