"אירוע של אחד לאלף שנה": בגלל הצפות - עשרות אלפי אוסטרלים פונו מבתיהם

עשרה בני אדם מצאו את מותם באסון הטבע שהכה באוסטרליה. מסוקים צבאיים מחלצים אזרחים שנמלטו אל גגות בתיהם, בתוך שכונות שלמות שכוסו במים. המדינה מגבירה את מאמצי הסיוע בשיטפונות שנוצרו בעקבות הגשמים העזים שהגיעו לסידני, וצפויים להצטבר לכדי 150 מ"מ של מים ב-6 שעות עד שעות אחה"צ

זמן צפייה: 02:25

שיטפונות באוסטרליה: עשרה בני אדם נהרגו מתחילת השיטפונות הקטלניים באוסטרליה לאחר ימים רצופים של גשם זלעפות, כאשר מזג האוויר הסוער פונה כעת לכיוון דרום, אל סידני. עשרות אלפי אנשים הורו להתפנות מבתיהם, כשבמקביל מסוקים צבאיים עוזרים להעלות אזרחים שנתקעו על גבי גגות בתיהם שהוצפו, בשכונות מגורים במזרח המדינה.

אישה בשנות ה-80 לחייה נמצאה ללא רוח חיים בתוך נכס שהוצף על פי דיווח של המשטרה המקומית, והפכה לקורבן העשירי במניין המתים באוסטרליה מאז החלו השיטפונות בסוף השבוע שעבר. זאת נוסף על ערים וגשרים בקווינסלנד ובניו סאות' ויילס, אשר הוצפו ושקעו גם הם.

הצפות באוסטרליה
הצפות באוסטרליה | צילום: רויטרס

ראש הממשלה סקוט מוריסון אמר במהלך תדרוך לתקשורת כי "את מערכת מזג האוויר המשמעותית הזו אנו צפויים לראות בחוף המרכזי של סידני, וכבר כעת אנו חווים את ההשפעות". סידני, העיר הגדולה ביותר באוסטרליה, שבה מתגוררים יותר מ-5 מיליון בני אדם - עלולה לספוג עד 150 מ"מ של גשמים בפרק זמן של 6 שעות, עד אחר הצהריים. לפי הלשכה למטאורולוגיה במדינה, כמות הגשמים הממוצעת של סידני לחודש מרץ היא 138 מ"מ.

הצפות באוסטרליה
הצפות באוסטרליה | צילום: באוסטרליה

ראש ממשלת ניו סאות' ויילס תיאר את מזג האוויר הקיצוני כ"אירוע של אחד לאלף שנה", ואמר כי צוותי החירום ביצעו יותר מאלף חילוצים במדינה, לאחר שקיבלו 6,000 קריאות לעזרה עד כה. בתוך כך, מאות בני אדם עדיין תקועים בבתיהם בעיר ליסמור שבצפון ניו סאות' ויילס, כשהם מתמודדים עם השיטפונות החמורים ביותר שנרשמו במדינה. תשעה אנשים עדיין נעדרים לדברי ראש העיר לתקשורת המקומית, לצד 400 חילוצים שטרם בוצעו.