לחצן מצוקה במטוס הופעל בטעות: מצב חירום הוכרז בשד"ת באמסטרדם

מצב חירום הוכרז בסכיפהול עקב התרעה על אירוע במטוס שהיה אמור להמריא למדריד. שיבושים בנחיתות נרשמו במקום. כעבור שעה קלה עדכנה חברת התעופה: "התרעה על חטיפה הופעלה בטעות על ידי הטייס"

זמן צפייה: 03:15

מצב חירום הוכרז הערב (רביעי) בנמל התעופה סכיפהול בעקבות אירוע שהתרחש על סיפונה של טיסה UX1094 של אייר אירופה שאמורה הייתה אמורה להמריא למדריד. כעבור כמה שעות מסרה חברת התעופה כי התרעת חטיפת המטוס הופעלה בטעות על ידי הטייס, ומסרה את התנצלותה על העיכוב בפני הנוסעים.

כוחות גדולים הוזעקו למקום. גורם במשטרה ההולנדית מסר לאחר זמן קצר כי הצוות והנוסעים ירדו בבטחה מהמטוס. קיימים שיבושים בנחיתת כלי טיס, בשל איסור נחיתה בחלקים משדה התעופה.

תיעוד: כוחות על המסלול בנמל התעופה בעקבות האירוע

 

מוקדם יותר דווח כי חמושים ניסו לחטוף את המטוס, אך כוחות הביטחון הצליחו להשתלט עליו ולעצור חשוד אחד. עם זאת, בהמשך כאמור, התברר כי היה מדובר בהתרעת שווא.

קברניט במטוס שנחת מישראל בשדה התעופה בסכיפהול בזמן האירוע הביטחוני הסביר לנוסעים על ההתרחשות: "יש אירוע ביטחוני בסכהיפול, כפי שאתם בטח רואים. זה במקום אחר בשדה, אולי תהיה השפעה על קבלת מזוודות. בינתיים השדה בסוג של עוצר, אז אנחנו נחכה בסבלנות".

אירוע חירום בנמל התעופה סכיפהול | צילום: חדשות 13

לוח הטיסות בנמל התעופה סכיפהול באמסטרדם, לאחר התרעת השווא על מצוקה במטוס | צילום: רויטרס