זעזוע באוסטרליה: קפצה לשחות עם דולפינים - והותקפה ע"י כריש

הנערה בת ה-16 הגיעה לנהר הסוואן שבעיר פרת' יחד עם חבריה וקפצה מאופנוע הים כדי לשחות עם להקת דולפינים - כשלפתע הופיע לידה הכריש ותקף אותה. כוחות המשטרה חילצו אותה כשהיא במצב אנוש וזמן קצר לאחר מכן נקבע מותה. הסיכוי לתקיפת כריש במדינה נחשב לנמוך, כשמקרה המוות האחרון כתוצאה מתקיפה כזו אירע לפני כשנתיים

זמן צפייה: 02:22

נערה בת 16 נהרגה אמש (שבת) לאחר שהותקפה על ידי כריש בנהר הסוואן שסמוך לעיר פרת' שבאוסטרליה. כוחות משטרה הוזעקו למקום בשעות הצהריים, וחילצו את הנערה, כשהיא במצב אנוש וסובלת מפציעות חמורות. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותה.

במשטרה המקומית מאמינים שהנערה הגיעה לאזור עם חברים, וזינקה מאופנוע ים אל תוך המים על מנת לשחות עם להקת דולפינים. ברשויות לא יודעים לקבוע את סוג הכריש אשר תקף את הנערה, אך דיווחים בתקשורת המקומית טוענים כי אולי מדובר בכריש שורי, הנחשב לנפוץ באזור.

"זה אירוע טראומטי ביותר עבור כל מי שהיה עד אליו", אמר המפקח פול רובינסון מהמשטרה המקומית, לאחר ניסיונות ההצלה של הנערה. בתוך כך קראו הרשויות לאלה המגיעים לנהר לנקוט במשנה זהירות.

נהר הסוואן באוסטרליה
נהר הסוואן באוסטרליה | צילום: רויטרס

תקיפת הכריש הקטלנית האחרונה במערב אוסטרליה התרחשה בינואר 2021, כאשר גבר בן 57 נהרג לאחר שהותקף על ידי כריש לבן גדול בפרת'. יותר מ-100 זנים של כרישים חיים במים במערב אוסטרליה,

הסיכוי להתקפות כרישים במדינה נחשב לנמוך על פי הממשלה, שהקימה יחידה מיוחדת לחילוץ בני אדם אשר מותקפים על ידי כרישים. מספר אזורים בחוף המזרחי, בין היתר בסידני, נסגרו בחודש פברואר לאחר ששחיין נהרג מתקיפת כריש, והיה ההרוג הראשון בתקיפה שכזו באזור לראשונה מזה 60 שנים. אוסטרליה דורגה רק אחרי ארצות הברית במספר תקיפות של בני אדם על ידי כרישים בשנת 2021, על פי אוניברסיטת פלורידה.