בצידנית בתוך המקרר: 5 עוברים נמצאו בביתה של מתנגדת להפלות בארה"ב

לורן הנדי בת ה-28 נעצרה בעבר אחרי שחסמה את הגישה למרפאת פוריות בוושינגטון יחד עם 8 חשודים נוספים. בעקבות דיווח על חומרים ביולוגיים עם פוטנציאל לסכנה בביתה, המשטרה פתחה בחקירה נוספת. "אנשים היו מתחרפנים כשהיו שומעים מה מאוחסן אצלי"

לורן הנדי - מתנגת הפלות שבביתה נמצאו עוברים | צילום: פייסבוק

חמישה עוברים נמצאו בשבוע האחרון בביתה של לורן הנדי בת ה-28, פעילה מוצהרת נגד הפלות בארצות הברית, אשר מתגוררת בוושינגטון, כך פורסם אמש (חמישי) ב"ניו יורק פוסט". זאת, לאחר שנעצרה בחשד שחסמה את המעבר למרפאת פוריות מקומית בשנת 2020.

כוחות משטרת וושינגטון איתרו ביום חמישי את הממצא המפתיע בביתה שבדרום-מזרח העיר, לאחר שקיבלו דיווח על הימצאותם של חומרים בעלי סכנה ביולוגית פוטנציאלית בחזקתה. הנדי, אשר מנהלת קבוצה אמריקנית של מתנגדים להפלות, הייתה בביתה בזמן שהגיעו השוטרים וביצעו חיפושים במקום, שבסופם הוצאו עדויות של עוברים מתוך מקררים בביתה, בשקיות אדומות המיועדות לחומרים ביולוגיים מסוכנים.

לורן הנדי - מתנגת הפלות שבביתה נמצאו עוברים | צילום: רויטרס

הנדי סיפרה כי "אנשים היו מתחרפנים כשהיו שומעים מה מאוחסן בצידניות", והודתה כי ציפתה לפשיטה של המשטרה בשלב זה או אחר. מפקד המשטרה המקומית, אשן מ. בנדיקט, מסר ביום חמישי כי ככל הנראה העוברים עברו הפלה באופן חוקי, וכי "נראה שלא נעשה דבר מה פלילי – מלבד האופן שבו העוברים נלקחו".

לדבריו, החקירה בביתה של הנדי הייתה נפרדת מן החקירה הפדרלית בגין חסימתה את מרפאת הפוריות. העוברים שנמצאו בביתה הועברו לידי הבוחן הרפואי של משטרת וושינגטון, והחקירה נמשכת לדברי המשטרה.

במסגרת החשדות נגד הנדי, היא לכאורה התקשרה למרפאת הפוריות והתחזתה למטופלת פוטנציאלית בשם "הייזל ג'נקינס", וכך קבע פגישה עוד באוקטובר 2020. לאחר שהגיעה למקום, שמונה אנשים פשטו פנימה והחלו לחסום את דלתות המרפאה. חמישה מהחשודים כבלו את עצמם לכיסאות, כדי לחסום את אזור הטיפולים ואת חדר ההמתנה - בזמן שאחרים מנעו מעובד במקום וממטופלים אחרים, להיכנס פנימה.

הנדי, יחד עם השמונה האחרים, חשודים בקשירת קשר נגד זכויות אדם והפרת חוק האוסר על חסימה פיזית, הפחדה או הפרעה לאדם המבקש לקבל את שירותי הבריאות והפוריות.