האשמות בפינלנד: הרוסים הדליפו את הסרטונים של ראש הממשלה

המדינה הסקנדינבית עדיין סוערת לאחר פירסום הסרטונים בהם תועדה מנהיגת המדינה סאנה מרין, כשהיא חוגגת עם חבריה במסיבה ביתית ומתגופפת עם גבר שאינו בעלה. הפינים טוענים כי מי שאחראית להפצת הסרטונים היא רוסיה - בעקבות הזעם של פוטין על בקשת ההצטרפות של פינלנד לנאט"ו

זמן צפייה: 03:07

לאחר פרסום ההקלטות בה נראית ראש ממשלת פינלנד סאנה מרין חוגגת, ואף מתגופפת עם גבר שאינו בעלה, יש היום (שבת) מי שמאשימים את הרוסים וטוענים כי ייתכן שהם אלו שעומדים מאחורי הדלפת הסרטונים, או לפחות מאחורי הפצתם.

בפינלנד טוענים כי ישנן אינדקציות המצביעות על כך שחשבונות טוויטר של תומכי הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין מהדהדים את התיאוריה לפיה היו סמים לא חוקיים במסיבה בה נצפתה מרין. מרין טענה כי עשתה בדיקת סמים כדי להוכיח שלא עברה על החוק.

לא ניתן להוכיח אם אכן היה זה הממשל הרוסי, אך כן ידוע כי זוהי שיטה מוכרת ונפוצה בקרב הקרמלין ותומכיו להפצת מידע או הכפשה על יריבים פוליטיים. ואמנם, לפוטין יש אינטרס לפגוע במעמד ובמוניטין של מרין, ראש הממשלה הצעירה בת ה-36, שכן היא זו שעומדת מאחורי הבקשה של פינלנד להצטרף לברית הצפונית, נאט"ו.

ראש ממשלת פינלנד סאנה מרין בסרטון שהודלף
ראש ממשלת פינלנד סאנה מרין בסרטון שהודלף | צילום: רויטרס

מבקריה של מרין טוענים מזה כבר תקופה כי ראש הממשלה הצעירה מבלה זמן רב מדי בפסטיבלי מוזיקה ומסיבות, לאחר שתועדה בחודש שעבר כבר בפסטיבל רוק, ולמעשה חוגגת במקום לעבוד ולהנהיג את המדינה, שנמצאת במשבר כלכלי חמור. על הסרטון האחרון שדלף טענו המבקרים, כי התנהגותה בה "לא מתאימה לראש ממשלה", וכי הדבר מעיד על חוסר יכולתה להתמודד עם אתגרי מדינה בשל גילה הצעיר.

הסרטון שדלף ביום חמישי האחרון לתקשורת המקומית עורר סערה רבה במדינה הסקנדינבית. מרין נראית בסרטון רוקדת בגופייה שחורה ומכנס לבן, בחברת מספר מצומצם של חברים במסיבה ביתית. ביום שישי הופץ סרטון נוסף, ובו ניתן לראות את ראש הממשלה סאנה מרין רוקדת צמוד ומתגופפת עם גבר שאינו בעלה, זה שהיא נשואה לו ב-18 השנים האחרונות.

לפי הדיווחים בפינלנד, הסרטון צולם באותו סוף שבוע שבו תועדה מרין חוגגת במסיבות בסרטונים שהסעירו את המדינה כולה. הגבר שמופיע בסרטון הוא זמר פיני בשם אולאבי אוסיוורטה, שטען בפוסט באינסטגרם שהוא ומרין רק חברים וששום דבר לא הולם לא קרה ביניהם.