נעצר חשוד בירי בקולורדו: 5 נהרגו ו-18 נוספים נפצעו

המשטרה המקומית חוקרת את אירוע הירי במועדון המזוהה עם הקהילה הגאה בעיר קולורדו ספרינגס, והחשוד בן ה-22 אושפז בבית החולים עם פצע ירי. מהחקירה עלה כי שני אזרחים ששהו בתוך המועדון התעמתו ככל הנראה עם היורה והביאו למעצרו

זמן צפייה: 00:16

חמישה אנשים נהרגו ועוד 18 נפצעו היום (ראשון), במתקפת ירי שהתרחשה במועדון Q של הקהילה הגאה בקולורדו. חשוד אחד במעשה נמצא במעצר בבית החולים, לאחר שנפגע במהלך האירוע. לפי חלק מהדיווחים, החשוד המזוהה בירי לפי מפקד המשטרה בקולורדו הוא אנדרו לי אלדריץ', זכר בן 22. לא ידוע המניע למעשה.

מפקד משטרת קולורדו ספרינגס, אדריאן וסקז, שוחח עם עיתונאים וסיפר כי שני כלי נשק נמצאו בזירה, אחד מהם הוא רובה ארוך ששימש את החשוד. עוד הוסיף מפקד המשטרה כי שני "גיבורים" התעמתו עם היורה ועצרו את הירי: "אנחנו חבים להם תודה גדולה".

מועדון Q שבו אירע הירי פירסם היום הודעה בעמוד הפייסבוק שלהם, ובה נכתב כי הם "מודים לתגובה המהירה של הלקוחות הגיבורים שניטרלו את היורה והביאו סוף למתקפה". עוד נכתב בהודעת המועדון כי הם "הרוסים מהמתקפה חסר ההיגיון על הקהילה שלנו".

קלאב Q בקולורדו, 5 נהרגו באירוע ירי במועדון הלהט''ב
קלאב Q בקולורדו, 5 נהרגו באירוע ירי במועדון הלהט''ב | צילום: רויטרס

האירוע התרחש קצת לפני חצות בשעון קולורדו, כאשר אדם חמוש נכנס למועדון הלילה, המזוהה עם הקהילה הגאה בקולורדו, ופתח בירי. נסיבות הירי והמניע של היורה טרם התבררו, היות והוא מטופל בבית החולים וטרם תוחקר על יד המשטרה.

משטרה מחוץ לקלאב Q אחרי אירוע ירי, 5 נהרגו
משטרה מחוץ לקלאב Q אחרי אירוע ירי, 5 נהרגו | צילום: רויטרס

אתר CNN ציין כי מדינת קולורדו ידועה כמקום בו מתרחשים אירועי ירי קטלניים, ביניהם הירי בתוך אולם הקולנוע באורורה בשנת 2012, בו נהרגו 12 בני אדם ונפצעו 70, וכן הירי בתיכון "קולומביה" בליטלטון בשנת 1999 בו נהרגו 13 בני אדם.