פוטין הכריז על גיוס חלקי: "המערב רוצה להשמיד את המדינה שלנו"

נשיא רוסיה נשא נאום לאומה מלשכתו שבמוסקבה ובו הכריז על גיוס חלקי לצבא רוסיה ועל מתן מעמד חוקי למתנדבים שלוחמים בדונאבס. בנאומו תקף פוטין את המערב: "ניסו להפוך את האוקראינים לבשר תותחים"

זמן צפייה: 04:44

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נשא נאום לאומה מלשכתו היום (רביעי), ובו אמר כי "המערב עבר את הגבול בתוקפנות שלו כלפי רוסיה" וכי הם רוצים "להשמיד את המדינה שלנו". עוד הוסיף ותקף את מעצמות המערב ואמר כי הם "התעסקו בסחיטה גרעינית נגדנו", וניסו "להפוך את האוקראינים לבשר תותחים", כך פוטין בנאומו.

עוד אמר פוטין כי הורה לממשלה לתת מעמד חוקי למתנדבים שנלחמים בדונבאס, וכי הורה על גיוס חלקי לצבא רוסיה. "רוב האנשים באיזורים ההיסטוריים האלה לא מעוניינים לחיות תחת הניאו-נאצים. אסור לנו לוותר על האנשים האלה", אמר פוטין בנאומו. לגבי משאלי העם המוצעים באיזורים שבשליטה רוסית אמר: "אנחנו תומכים באנשים האלה".

נשיא רוסיה סיים את נאומו באיום למעצמות המערב ולאוקראינה ואמר "יש לנו הרבה נשקים להגיב - זה לא בלוף. נשתמש בכל המשאבים שיש לנו כדי להגן על אנשינו". שרה במשרד החוץ הבריטי טוענת בריאיון לסקיי ניוז שדבריו של פוטין מהווים הסלמה מדאיגה, ושצריך לקחת את דבריו ברצינות.

ולדימיר פוטין, וולודימיר זלנסקי, רוסיה, אוקראינה
זלנסקי ופוטין | צילום: רויטרס

דברים אלו של פוטין מגיעים על רקע דיווחים בהתקדמות הכוחות האוקראיניים, כאשר ביום שני נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי התייחס בנאומו היומי, למבצע האוקראיני לכיבוש מחדש של השטחים שנכבשו על ידי רוסיה מתחילת המלחמה. הנשיא טען כי החיילים האוקראינים ממשיכים לצעוד מזרחה באזורים שננטשו על ידי הצבא הרוסי, וכי הם מתקבים לאזור דונבאס, הנמצא בשליטת הבדלנים הפרו-רוסים. "הכובשים נמצאים בפאניקה", אמר זלנסקי. "הכוחות שלנו נעים במהירות. המהירות שבה אנו נעים - המהירות שבה אנו משיבים לאנשים את חייהם".