עשרות נערות אושפזו: חשד להרעלה המונית בבתי ספר באיראן

לפי החשד, המים הורעלו בלפחות 14 מוסדות חינוך לבנות בארבע ערים שונות, בהן הבירה טהרן. הנערות אושפזו עם תסמינים שונים, הוריהן זעמו ודרשו את תגובת השלטונות על התקרית - אך ללא הצלחה

נשים עוטות צ'אדור ברחובות טהרן
נשים עוטות צ'אדור ברחובות טהרן | צילום: רויטרס

עשרות נערות איראניות אושפזו עם תסמינים שונים לאחר שעל פי החשד בוצעה הרעלה המונית במים באמצעות "תרכובות כימיות" במספר בתי ספר לבנות ברפובליקה האיסלאמית, כך פורסם היום (שני) בעיתון "בלומברג" האמריקני. יונס פנהי, סגן שר הבריאות, אמר ביום ראשון לכתבים כי "אנשים מסוימים ביקשו לסגור את כל בתי הספר, במיוחד בתי הספר לבנות". פנהי לא מסר פרטים נוספים.

כל התקיפות כוונו לבתי ספר לבנות ודווחו לראשונה בנובמבר בבית ספר תיכון בעיר קום. לפחות 14 בתי ספר נפגעו בארבע ערים, כולל העיר ארדביל שבצפון-מערב המדינה, הבירה טהרן והעיר בורוג'רד במערב, לפי הדיווחים באיראן, סרטונים ששיתפו סוכנויות ידיעות ופעילים ממלכתיים ברשתות החברתיות בתחילת החודש הציגו הורים זועמים מתעמתים עם גורמי חינוך ומורים בדרישה להגיב לתקריות.

ילדה משחקת עם יונים בטהרן
ילדה משחקת עם יונים בטהרן | צילום: רויטרס

ההרעלות מגיעות חודשים לאחר שהפגנות נרחבות נגד ההנהגה האיסלאמית של איראן פרצו בעקבות מותה במעצר המשטרה של מחסה אמיני בת ה-22. השלטונות הגיבו בכוח קטלני וארבעה מפגינים הוצאו להורג. אלפי בני אדם נותרו בכלא על שהשתתפו בהפגנות וארגוני זכויות אומרים כי יותר מ-500 בני אדם נהרגו על ידי כוחות הביטחון.