צפו: נאס"א פרסמה תמונות נוספות מהטלסקופ החדש

באירוע מיוחד פרסמה הערב סוכנות החלל האמריקנית צילומים חדשים ממה שהיא מגדירה כתיעוד המפורט ביותר של היקום עד כה. "אמריקה יכולה לעשות דברים גדולים"

זמן צפייה: 00:50

נאס"א פרסמה הערב (שלישי) תמונות נוספות מהתיעוד המפורט ביותר של היקום עד כה, דרך הטלסקופ החדש "ג'יימס ווב". סוכנות החלל האמריקנית הציגה את התמונות בפני נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, בבית הלבן. לטענת נאס"א, התמונה מכילה את אורן של גלקסיות שייקח מיליארדי שנים להגיע אליהן.

הצילומים החדשים של כוכבי החלל
הצילומים החדשים של כוכבי החלל | צילום: מתוך טוויטר

הבוקר פרסמו בנאס"א את התמונה המציגה את SMACS 0723, שבו קבוצה מסיבית של צבירי גלקסיות פועלת כזכוכית מגדלת עבור העצמים שמאחוריה, אשר נראה בתמונה כפי היה נראה לפני 4.6 מיליארד שנים. "עדשת הכבידה", שהיא כמו "זום" במצלמה, היא זו שיצרה את תצוגת השדה העמוק הראשונה של טלסקופ ווב על גלקסיות עתיקות ומרוחקות להפליא. כמה מהגלקסיות הרחוקות ומצבירי הכוכבים האלה לא נראו מעולם.

הצילומים החדשים של כוכבי החלל
הצילומים החדשים של כוכבי החלל | צילום: מתוך טוויטר

"זוהי התמונה העמוקה ביותר של היקום שלנו שצולמה אי פעם", אמר ביל נלסון, מנהל נאס"א. "נתח זה של היקום העצום מכסה חלקת שמיים בגודל של גרגר חול המוחזק במרחק זרוע על ידי מישהו על הקרקע", כתבו נאס"א בהודעתם.

הצילומים החדשים של כוכבי החלל
הצילומים החדשים של כוכבי החלל

"התמונות האלו הולכות להזכיר לעולם שאמריקה יכולה לעשות דברים גדולים, ולהזכיר לעם האמריקני - במיוחד לילדים שלנו - שאין שום דבר מעבר ליכולת שלנו", אמר הנשיא ביידן והוסיף: "אנחנו יכולים לראות אפשרויות שאף אחד לא ראה קודם לכן. אנחנו יכולים להגיע למקומות שאף אחד לא הגיע אליהם לפני כן".