אחרי תשע שנים: משפחה נמצאה נעולה בחדר סודי בחווה בהולנד

המשטרה ההולנדית בודקת אם אב וחמשת ילדיו שנמצאו נעולים בחדר הוחזקו במקום כנגד רצונם ועצרה את שוכר החווה בחשד לחטיפה. בתקשורת המקומית דיווחו שהמשפחה שהתה שם בהמתנה ל"קץ העולם"

זמן צפייה: 02:16

אב וחמשת ילדיו בגילי 25-18 נמצאו נעולים בחדר סודי בחווה מבודדת בצפון הולנד. המשטרה הגיעה לחווה בעקבות פנייתו של יאן, הבן הבכור, שנמלט מהבית אל כפר סמוך וביקש עזרה מבעל הבר המקומי. "הוא נראה אבוד, מבולבל ומרושל, עם זקן ושיער ארוך", סיפר בעל הבר. "הוא היה מבויש וביקש עזרה". יאן אמר למשטרה שהוא מודאג מהתנאים שבהם חיה משפחתו, וסיפר כי הוא מעולם לא היה בבית ספר. התקשורת המקומית דיווחה כי הם שהו שם תשע שנים בהמתנה ל"סוף העולם", אך המשטרה לא אישרה את המידע ומסרה כי בשלב זה עדיין לא ברור אם המשפחה הוחזקה בכפייה.

המשטרה החלה בחקירה ועצרה את שוכר החווה, אזרח אוסטרי בן 58, בחשד לחטיפה. החוקרים תשאלו את כל השכנים אך אף אחד מהם לא הכיר את המשפחה, גם אלו שעברו ליד הבית כל יום. עוד התברר כי שמות בני המשפחה לא מופיעים ברישומים של העירייה. "בני המשפחה הובאו למקלט ומטפלים בהם, ושם יבקשו מהם לספר את הסיפור", מסרה השוטרת שמטפלת במקרה. "אנו בודקים מה בדיוק הם עשו כאן. יש עדיין שאלות רבות שאין לנו תשובות אליהן".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

מת הנער אשר חיים חזות שנפגע ממכת ברק בחוף זיקים

מפקד מחוז הצפון על הנשק בחברה הערבית: "כמו להזמין פיצה"

השימוע לארומה ת"א אחרי הרעלת הטונה: המקרר לא עבד כשורה

הבית בהולנד בו התחבאה המשפחה במשך 9 שנים
הבית בהולנד בו התחבאה המשפחה במשך 9 שנים | צילום: רויטרס

כלי התקשורת המקומיים סערו נוכח הסיפור והחלו לחפש פרטים על המשפחה המסתורית. הטלוויזיה המקומית דיווחה שהמשטרה מצאה גרם מדרגות חבוי שהוביל למקום מחבואה של המשפחה, מאחורי ארון בחדר המגורים בחווה. עוד דווח כי האב היה מרותק למיטה בשל שבץ שעבר לפני כמה שנים, כי האם ככל הנראה הלכה לעולמה לפני שהמשפחה הגיעה לחווה וכי המשפחה התקיימה בעזרת עז שחלבו וירקות שגידלו במתחם. לפי דיווח ב"טלגרף" ההולנדי, פוסטים שהעלה יאן ברשתות החברתיות בחודשים האחרונים העלו את האפשרות שהמשפחה מוחזקת במקום נגד רצונה.

שכנה שמתגוררת בסמוך סיפרה שהאדם שנעצר היה נוסע מדי יום במכונית וולבו ישנה ותיארה אותו כ"אדם חד ונוקשה – מספיק שהתקרבת למקום והוא היה מסלק אותך משם. הוא היה מתצפת דרך משקפת". בעלי החווה מהם השכיר את החווה אמרו שהוא תמיד שילם את השכירות בזמן ומסרו שהם המומים מהגילוי. "לא ידענו על זה כלום, השכרנו את הבית לאדם אחד במשך שנים ועכשיו אנו מגלים שמשפחה שלמה חיה שם. אין לנו מושג איך זה יכול היה לקרות".