דיווח: נכשל ניסיון חידוש השיחות על הסכם הגרעין עם איראן

האתר "פוליטיקו" פרסם כי משלחת של האיחוד האירופי שהגיעה לטהראן לא הצליחה לשכנע את נציגי המשטר לשוב למו"מ על ההסכם עם המעצמות. מפגש נוסף צפוי להיערך בבלגיה בשבועות הקרובים

כור גרעיני באיראן
כור גרעיני באיראן | צילום: רויטרס

נכשל ניסיון של משלחת נציגי האיחוד האירופי שהגיעה לטהראן, לחידוש המשא ומתן על הסכם הגרעין עם איראן, כך על פי דיווחים שהתפרסמו היום (ראשון) בתקשורת האמריקנית. בכיר באיחוד האירופי מסר לאתר "פוליטיקו" כי האיראנים "עדיין אינם מוכנים לחדש את המשא ומתן על הסכם הגרעין בווינה".

עם זאת, האיראנים הביעו נכונות לשוב ולהיפגש בשבועות הקרובים עם נציגי האיחוד האירופי בבריסל, כדי לדון בפרטים עליהם נשאו ונתנו במהלך המגעים שנערכו בחודש יוני בווינה, טרם הפסקת המשא ומתן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי כ-30 שנה: נעצרו 3 חשודים במעורבות במקרי רצח והיעדרות

לאחר הלל יפה: עלייה בניסיונות תקיפת הסייבר של בתי חולים בארץ

בנט: "אפשר לומר בזהירות שאנו מנצחים את הגל ה-4 של הקורונה"

אבראהים ראיסי
איבראהים ראיסי, נשיא איראן החדש | צילום: רויטרס

כחלק ממאמצי האיחוד האירופי לחדש את המגעים בין המעצמות ואיראן על הסכם הגרעין, ממנו פרשה ארה"ב בשנת 2018, יצא בכיר האיחוד אנריקה מורה לטהראן ביום חמישי לפגישה עם סגן שר החוץ האיראני, עלי באגרי קאני, בפעם הראשונה מאז נכנס לתפקידו נשיא איראן החדש, איבראהים ראיסי, שנחשב קיצוני ונוקשה מקודמו.

איראן האיצה את מאמציה להתקדם בתוכנית הגרעין שלה בחודשים האחרונים והחלה להעשיר אוראניום לדרגות גבוהות יותר. כזכור, הסכם הגרעין בין המעצמות בהובלת ארה"ב לבין איראן, נחתם בשנת 2015 והגביל את שיעור וכמות האורניום בו תוכל טהראן להחזיק, אך ארה"ב פרשה מההסכם תחת ממשל הנשיא טראמפ ב-2018.