דרום אפריקה: פושע נמלט שזייף את מותו בכלא - נתפס לאחר שנה

תאבו בסטר הורשע ברצח ואונס של מספר נשים, הצית תאו בכלא שבו היה אדם אלמוני - וכך זייף את מותו. הוא נמלט במשך כמעט שנה, נראה מסתובב ברחובות יוהנסבורג ולבסוף נתפס בשבוע שעבר בטנזניה - חודש לאחר שהתגלה שהוא עדיין חי

תאבו בסטר "אנס הפייסבוק"

תאבו בסטר, שהורשע באונס ורצח בדרום אפריקה, ברח מהכלא ונמלט במשך שנה, לאחר שזייף את מותו על ידי הצתה של גופה בתא שלו. לאחר המוות נפתחה חקירה חדשה אשר במהלכה התגלה כי המנוח הוא אינו בסטר - וכי האדם האלמוני מת בעקבות פגיעת חפץ קהה בראשו. ביום שישי האחרון נעצר בסטר בטנזניה, והוא יוסגר לדרום אפריקה בקרוב.

בסטר הורשע ב-2012 ברצח ונכלא בבית סוהר. במאי האחרון, לאחר שריפה בתאו, נמצאה גופה וההנחה הייתה שהוא מת. עם זאת, התקשורת המקומית החלה להעלות ספקות והתקבלו הרבה דיווחים כי בסטר נראה ביוהנסבורג. בין היתר, הוא נראה עורך קניות במכולת בפרבר אמיד ונטען כי הוא גר באחוזה שכורה באזור.

תאבו בסטר ''אנס הפייסבוק''
תאבו בסטר ''אנס הפייסבוק''

תיק החקירה נפתח מחדש רק במרץ האחרון והתגלה כי הגופה לא שייכת לבסטר, אלא לאדם אלמוני שמת כתוצאה מפגיעה בחפץ קהה בראשו. בריחתו מהכלא עוררה זעם בדרום אפריקה, שבה שיעור התקיפות המיניות הוא מהגבוהים בעולם. עובדים בחברת אבטחה בבעלות בריטית, שניהלה את בית הכלא, הואשמו כי סייעו לו בהימלטות מבית הסוהר. במשך כמעט שנה לא היה ידוע מיקומו - עד השבוע.

בסטר ידוע בתור "אנס הפייסבוק" בגלל שימושו ברשתות החברתיות כדי לפתות את קורבנותיו. הרצח בו הורשע היה של חברתו הדוגמנית נומפונדו טיהולו, ושנה קודם לכן הוא נמצא אשם באונס ושוד של שתי נשים נוספות.