רוסיה נגד פייסבוק: חברת "מטא" הוכנסה ל"רשימה השחורה" של פוטין

סוכנות הפיקוח הפיננסית של רוסיה הודיעה באופן רשמי כי צירפה את ענקית הטכנולוגיה האמריקנית לרשימת ה"טרוריסטים המסוכנים", על אף הערעור שהחברה הגישה ביוני האחרון על הרשעתה ב"פעילות קיצונית"

זמן צפייה: 06:15

סוכנות הפיקוח הפיננסית של רוסיה הוסיפה באופן רשמי את חברת הבית של פייסבוק, "מטא", לרשימת הגופים ה"קיצוניים" שהיא מכנה "טרוריסטים-מסוכנים", כך פורסם היום (שלישי) בסוכנות הידיעות "רויטרס".

ענקית הטכנולוגיה האמריקנית הצטרפה ל"רשימה השחורה" של פוטין לאחר שבית המשפט במוסקבה דחה ביוני האחרון את הערעור של חברת "מטא", שנמצאה אשמה ב"פעילות קיצונית" ברוסיה בחודש מרץ. מנגד, בבית המשפט נמסר על ידי עורך דינה של "מטא" כי החברה לא מבצעת פעילות קיצונית, וכי היא נגד "רוסופוביה".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין

כזכור, לאחר ששוחח אתמול עם ראש ממשלת בריטניה ליז טראס, עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, ונפגש עם השגריר האמריקני באוקראינה - נשיא אוקראינה ולודימיר זלנסקי שוחח הלילה גם עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בהודעה שפרסם בחשבון הטלגרם שלו בתום השיחה, הנשיא זלנסקי הדגיש כי בניית יכולות הגנה אווירית נמצאות "בעדיפות הראשונה של שיתוף הפעולה הביטחוני של מדינותינו".

"אנחנו נעשה הכל כדי לחזק את הכוחות המזוינים שלנו", אמר זלנסקי בסרטון הלילי שפרסם אתמול. "נהפוך את שדה הקרב לכאוב יותר עבור האויב". מצידו, הנשיא ביידן אישר שארה"ב תספק "מערכות הגנה אוויריות מתקדמות" לאוקראינה, מבלי לציין אילו.

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

ביידן הדגיש בפני זלנסקי כי ארה"ב ושותפותיה ימשיכו להטיל סנקציות על רוסיה, כדי "לתת את הדין עם רוסיה על פשעי המלחמה והזוועות שהיא מבצעתה, ולספק לאוקראינה סיוע ביטחוני, כלכלי והומניטרי", נמסר מהבית הלבן. יצוין כי עד כה, מתחילת המלחמה בסוף חודש פברואר, ארה"ב סיפקה לאוקראינה סיוע ביטחוני בשווי של יותר מ-16.8 מיליארד דולר.

שגריר רוסיה בארצות הברית, אנטולי אנטונוב, התייחס לאפשרות של העברת סיוע צבאי אמריקני נוסף לאוקראינה, וטען כי הדבר יעלה את הסיכון למלחמה רחבה יותר. "סיוע כמו זה, כמו גם העברת מידע מודיעיני, יוביל להסלמה נוספת, ולהגברת הסיכון להתנגשות בין רוסיה ונאט"ו", אמר אנטונוב בהצהרה לתקשורת.