בעיצומה של המלחמה: זלנסקי פיטר את רמטכ"ל צבא אוקראינה

מפקד הצבא, ולרי זלוז'ני, כיהן בתפקיד מקיץ 2021 - חודשים לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה - אך יעזוב את תפקידו עד ינואר, בשל כישלונותיו בניהול הקרבות וחרף הפופולריות שצבר בקרב הציבור. זלנסקי: "הגיע הזמן שמישהו חדש ינהיג את הצבא". דיווח: המחליף - אולכסנדר סירסקי, מפקד כוחות היבשה של אוקראינה

נשיא אוקריאנה וולודימיר
זלנסקי והרמטכ"ל לשעבר ולרי זלוז'ני, בימים טובים יותר | צילום: רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי פיטר הערב (חמישי) את הרמטכ"ל של צבא אוקראינה, ולרי זלוז'ני - כך דיווח היום שר ההגנה האוקראיני רוסטם אומרוב. מאוחר יותר, הודיע זלנסקי כי מינה במקומו הקולונל-הגנרל אולכסנדר סירסקי, מפקד כוחות היבשה של אוקראינה, לתפקיד הרמטכ"ל.

אוקראינה
ולרי זלוז'ני ורוסטם אומרוב בשיחה עם מפקדים מהצבא האוקראיני | צילום: רויטרס

זלוז'ני, בן 50, כיהן בתפקיד מאז קיץ 2021 - חודשים ספורים לפני הפלישה הרוסית לאוקראינה. זלנסקי הודיע כי יפטר אותו עוד בסופו של חודש ינואר השנה, וזאת בשל כשלונותיו בקרבות מול רוסיה - ועל אף הפופולריות שצבר בקרב הציבור האוקראיני. לפי הדיווחים, זלנסקי נפגש עם ז'לוז'ני ואמר לו כי "הגיע הזמן שמישהו חדש ינהיג את הצבא".

זלנסקי פרסם בערוץ הטלגרם שלו כי הציע לרמטכ"ל היוצא "להישאר חלק מהצוות שלו". "נפגשתי עם הגנרל ולרי זלוז'ני. הודיתי לו על שנתיים של הגנה על המדינה", כתב זלנסקי. "דנו בעובדה שצבא אוקראינה חייב רענון - וזה הזמן לכך".