מנחה הטלוויזיה ג'רי ספרינגר הלך לעולמו בגיל 79

המנחה הוותיק שנולד בלונדון והיגר עם משפחתו לארה"ב כשהיה בן 4 היה ידוע בעיקר בזכות התוכנית "המופע של ג'רי ספרינגר", אותה הוא הגיש מ-1991 עד 2018. ממשפחתו נמסר כי הוא מת בשלווה בביתו בפרברי שיקגו

ג'רי ספרינגר
ג'רי ספרינגר | צילום: רויטרס

מנחה הטלוויזיה ואיש התקשורת ג'רי ספרינגר הלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 79. ספרינגר ידוע בתור מי שהנחה את התוכנית "המופע של ג'רי ספרינגר" בין השנים 1991 ל-2018. לפי הצהרת משפחתו הוא מת בשלווה בבית שבפרברי שיקגו. הותיר בת אחת.

ספרינגר נולד בשנת 1944 בלונדון, במהלך מלחמת העולם השנייה, כשבימי חייו הראשונים התגורר בתחנת הרכבת התחתית שבעיר, שהיוותה מקלט מפני ההפצצות של גרמניה הנאצית. הוריו, מרגוט וריצ'ארד, היו פליטים יהודים-גרמנים וסבתו נרצחה במחנה ההשמדה חלמנו שבפולין. בגיל 4 היגר יחד עם הוריו לארצות הברית, למד בבית הספר התיכון פורסט הילס הסמוך לשכונת קיו גרדנס ובהמשך השלים לימודי משפטים ודוקטורט.

ג'רי ספרינגר
ג'רי ספרינגר | צילום: רויטרס

ספרינגר עסק בתחילת הקריירה שלו דווקא בעריכת דין בסינסינטי עד שנת 1985, ואף ניסה להתמודד על מושב בבית הנבחרים האמריקני - אך כשל. ספרינגר הצליח להיבחר לראשות מועצת העיר סינסינטי בשנת 1971 כשהוא בן 27 בלבד, אך לאחר שלוש שנים בתפקיד נאלץ להתפטר. בשנת 1982 התמודד בפריימריז של המפלגה הדמוקרטיה על תפקיד מושל מדינת אוהיו, אך סיים במקום השלישי בלבד.

דרכו בתקשורת החלה בתפקיד פרשן פוליטי בערוץ NBC בסינסינטי, במהלך תקופה זו הפך למגיש הפופולרי ביותר של הערוץ, בו המשיך לשדר עד שנת 1993. התוכנית שלו "המופע של ג'רי ספרינגר" שודרה לראשונה בספטמבר 1991. בתחילה התנהלה כתוכנית אירוח בעלת אוריינטציה פוליטית, בהשפעת התהילה המקומית לה ספרינגר זכה ככתב פוליטי ומגיש חדשות. בעקבות נתוני רייטינג נמוכים, החלה לעסוק בנושאים מטופשים ופרובוקטיביים, וזכתה להצלחה גדולה.

עוד השתתף בתוכנית "רוקדים עם כוכבים", ובתפקיד אורח ב"משפחת סימפסון", בתחרויות של ליגת ההאיבקות WWE ובסרט "אוסטין פאוורס: המרגל שתקע אותי".