הממלכה מתרגשת: יורש העצר הירדני נישא לארוסתו הסעודית

הנסיך אל-חוסיין ורג'ווה אל-סייף נשאו בטקס מלכותי שיימשך יומיים, ויכלול סעודה מפוארת במעמד המלך עבדאללה וקבלת פנים בארמון בעמאן. בין האורחים: הנסיך וויליאם ואשתו קייט מידלטון וג'יל ביידן, רעייתו של נשיא ארה"ב. לחתונה גם זווית מדינית, הכוללת חיזוק הקשר עם סעודיה ואת השאלה איזו ממלכה יירש בעתיד

זמן צפייה: 03:22

התרגשות בירדן: חתונתו המלכותית של יורש העצר אל-חוסיין בן עבדאללה השני, וארוסתו הסעודית רג'ווה חאלד אל-סייף, קרובת משפחתו של מלך סעודיה, התקיימה היום (חמישי). החגיגה, שתימשך יומיים, כללה סעודה מפוארת ומסיבה בחצר הארמון בעמאן, במעמד המלך עבדאללה השני ובהשתתפות 4,000 בני אדם מרחבי הממלכה.

לפני החתונה נערך טקס וקבלת הפנים, שבו השתתפו ראשי מדינות ומשפחת המלוכה הירדנית בארמון אל-חוסיינה. בין האורחים: הנסיך וויליאם ואשתו קייט מידלטון, וג'יל ביידן, אשתו של נשיא ארה"ב. גם תושבי הממלכה, שלא מוזמנים לחגיגות, מציינים את האירוע המרגש בדרכם, וכך למשל אופנוענים בעיר אירביד פתחו בשיירת-שמחה לכבוד החתונה.

רג'ווה א-סיף ויורש העצר חוסיין השני
רג'ווה א-סיף ויורש העצר חוסיין השני | צילום: רויטרס

טקס החתונה נערך בארמון זהראן שבבירת ירדן עמאן, המקום בו התארס אביו של יורש העצר חוסיין, המלך עבאללה השני, וגם סבו המלך חוסיין. לאחר הטקס יצאו החתן והכלה הטריים בשיירה ארוכה של מכוניות אדומות, אופנועים, גמלים וסוסים כאשר בני העם הירדני הורשו לצפות ולהריע, ולשם כך הופעלו אף קווי תחבורה חינם. לבסוף הגיעה השיירה לארמון אל-חוסינייה ברמת עמון, שם התקיימה ארוחת הערב ומסיבת החתונה עם כל המוזמנים.

לחתונה יש גם זווית מדינית, חיזוק הקשר בין ממלכת ירדן לבין סעודיה, קשר אשר ידע עליות ומורדות במרוצת השנים. השאלה שמעסיקה כעת את העולם הערבי היא איזו ממלכה יירש המלך חוסיין בעתיד, ובאיזה מצב יהיה בית המלוכה הירדני במדינה בה יש רוב פלסטיני, שחלקו אף העז במהלך השנים האחרונות לקרוא תיגר על המלך עבדאללה.