ישראל בחוץ: אלה המדינות שאזרחיהן יוכלו להיכנס לאיחוד האירופי

נחשפה רשימת 15 המדינות "הבטוחות": החל ממחר, אזרחי אוסטרליה, קנדה, מרוקו ועוד, יוכלו לטוס למדינות האיחוד, שלא אפשרו כניסת זרים מאז פרוץ המגפה. בינתיים, ישראל וארה"ב - בחוץ

זמן צפייה: 01:05

האיחוד האירופי פרסם היום (שלישי) את רשימת המדינות הנחשבות ל"בטוחות" באשר לנגיף הקורונה, שאזרחיהן יוכלו להיכנס בגבולות אירופה כאשר השמיים ייפתחו החל ממחר. רשימת המדינות כוללת את אלג'יר, אוסטרליה, קנדה, גאורגיה, יפן, מונטנגרו, מרוקו, ניו זילנד, רואנדה, סרביה, דרום קוריאה, תאילנד, תוניסיה, אורוגוואי וסין. לעת עתה, ישראל וארצות הברית - בחוץ.

הדיונים באיחוד החלו כבר בשבוע שעבר, אז התמקדו חברי הוועדה ב-54 מדינות ברחבי העולם, אולם לבסוף צמצמו את הרשימה והגיעו ל-15 מדינות בטוחות בלבד - ועדיין, לא כל המדינות התחייבו לפתוח את גבולותיהן בפני תיירים. אם כך, אזרחי המדינות הבטוחות יהיו חייבים לבדוק אם בכלל המדינה פתוחה בפניהם עוד לפני שיתכננו את החופשה הבאה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

מנדלבליט: נתניהו לא יכול לקבל 10 מיליון שקלים למימון משפטו

שב"כ חשף: כך פעל חזבאללה לגיוס ישראלים לטובת ריגול

נמשכת מגמת העלייה בתחלואה: 714 נדבקים חדשים אובחנו אתמול

מטוס של לופטהנזה
מטוס של לופטהנזה | צילום: רויטרס

אזרחי ישראל וארצות הברית, כמו גם אזרחי ברזיל, רוסיה וטורקיה, יצטרכו להמתין שבועיים - אז הרשימה תיבחן מחדש בהתאם להתפתחויות האחרונות של וירוס הקורונה בכל מדינה. כמו כן, סין אושרה באופן זמני, ובתנאי שהרשויות הסיניות יאפשרו גם הן את כניסת אזרחי האיחוד.

המהלך נועד לתמוך בענף התיירות של מדינות האיחוד - במיוחד במדינות בדרום אירופה, אשר נפגעו באופן קשה מאוד בשל מגפת הקורונה. מאמצי האיחוד לפתוח מחדש את הגבולות הפנימיים הגיעו על רקע החלטתן של כמה מדינות להגביל את המעברים עבור מבקרים מסוימים. יוון, למשל, מחייבת בדיקות קורונה ובידוד לבאים מצרפת, איטליה, הולנד וספרד, ואילו צ'כיה לא מאפשרת לתיירים מפורטוגל ושבדיה להיכנס בשעריה.