הרוח החזקה ביותר שנרשמה בבריטניה: הסופה "יוניס" מכה באירופה • תיעוד

גגות שעפים באוויר, מכוניות שמתרסקות, עצים שנעקרים מהאדמה וגלים גבוהים במיוחד - מיליוני אזרחים בממלכה המאוחדת נשלחו להסתגר בביתם, והפעם לא בגלל סכנת הקורונה. לפחות עשרה אנשים מצאו את מותם בסערה החורפית שהכתה השבוע בצפון ובמערב היבשת

הסופה יוניס מכה בצפון אירופה | צילום: רויטרס

חורף סוער במיוחד באירופה: הסופה "יוניס" שברה היום (שבת) את שיא כל הזמנים, כאשר נרשמה הרוח החזקה ביותר בהיסטוריה של הממלכה המאוחדת במהירות של כמעט 200 קילומטרים לשעה. נזקי הסערה, שהכתה עד כה בצפון ובמערב אירופה, הביאו למותם של לפחות 10 בני אדם באזור.

הסופה יוניס בצפון אירופה | צילום: רויטרס

מיליוני אזרחים נשלחו להסתגר בביתם, והפעם לא בגלל מגפת הקורונה. ברחבי בריטניה נצפו גגות שעפים באוויר, מכוניות שמתרסקות, עצים שנעקרים מן האדמה וגלים גבוהים במיוחד. בהתאם לכך, השירות המטאורולוגי הרחיב את התרעת מזג האוויר הנדירה לדרגה של "סכנת חיים" כבר ביום שישי בבוקר, וכלל בתוכה גם את רוב דרום אנגליה וחלק מוויילס.

בתוך כך, אישה נהרגה בצפון לונדון אתמול אחרי שעץ נעקר ונפל על רכבה, כך על פי הצהרת כוחות מכבי האש באזור. אדם נוסף, כבן 50, נהרג אתמול בזמן שנהג ברכבו בעיר הנמל ליברפול שבצפון אנגליה, כך על פי דיווח משטרתי. במחוז המפשייר שבדרום אנגליה אדם אחד נהרג ואחד אחר נפצע קשה בתאונת דרכים קטלנית שנגרמה אודות לנפילת עץ במהלך הסופה, כששניהם בשנות ה-20 לחייהם. המשטרה עדיין חוקרת את נסיבות המקרה.

הסופה יוניס בצפון אירופה | צילום: רויטרס

במחוז וקספורד שבדרום-מזרח אירלנד, שם מורגשת הסופה גם כן, גבר בסוף שנות ה-60 לחייו נהרג מנפילת עץ, ולפי דיווח שהגיע ל-CNN מותו נקבע במקום. גם בגרמניה נרשמו שני מקרי מוות בעקבות הסופה, כאשר אדם אחד נפל מגג ביתו ואחד אחר התנגש עם רכבו בעץ שנעקר מן האדמה.

האיצטיון בבריטניה שניזוק בעקבות הסופה יוניס | צילום: רויטרס

גבר אנגלי בן 79 נהרג במזרח בלגיה בעקבות רוחות שהביאו לנפילתו למרינה, שבה שהתה באותה העת סירתו. שלושה מקרי מוות נרשמו אתמול גם בהולנד, בעקבות נפילה של עצים - זאת על אף התרעות מזג האוויר החמורות שפורסמו עוד אתמול ברחבי המדינה. בנוסף, הסופה הביאה לנזק רב למבנים בבריטניה, ביניהם גג שהתפרק באיצטדיון בלונדון, אשר קיבל תיעוד רב ברשתות החברתיות.

הסופה יוניס בצפון אירופה | צילום: רויטרס