המועמד היהודי לנשיאות צרפת הותקף במהלך עצרת בחירות

פעיל נגד גזענות תפס בצווארו של אריק זמור, מועמד הימין הקיצוני להחלפת שלטונו של מקרון, באירוע שנערך בפרברי פריז. עימותים פרצו גם בין המפגינים לבין תומכיו של זמור

זמן צפייה: 02:35

המועמד היהודי הימני-קיצוני לנשיאות צרפת, אריק זמור, הותקף אמש (ראשון) על ידי מפגין במהלך עצרת הבחירות הראשונה שלו. בסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות ניתן לראות את זמור בן ה-63, כשפעיל נגד גזענות שהגיע לעצרת שערך בפריז במחאה תופס בצוארו של המועמד לנשיאות, ומופרד ממנו על ידי המאבטחים.

העצרת שנערכה באולם בפרברי הבירה הצרפתית, הביאה אליה אלפים שצהלו לכל קריאה של זמור להפחית את ההגירה למדינה וקראו קריאות בוז לכל איזכור של הנשיא הנוכחי, עמנואל מקרון. "הרווח הוא עצום - אם אזכה, אנחנו נתחיל לזכות במדינה היפה ביותר בעולם בחזרה", אמר זמור לקהל המשולהב.

עימותים החלו בין פעילים נגד גזענות שהגיעו עם חולצות עליהן נכתב "לא לגזענות" למקום ובין תומכיו של זמור, כשלפחות שני אנשים יצאו מדממים מהאירוע.

זמור, שהכריז על מועמדותו לבחירות שייערכו באפריל הקרוב בחמישי האחרון, ידוע בשל דעותיו הנחרצות נגד מהגרים ונגד מוסלמים. הוא יצטרף אל קבוצה מכובדת של מועמדים המבקשים להתמודד מול מקרון, איש מפלגת המרכז.