ארדואן: "נמשיך הלחימה בסוריה עד השגת הניצחון האולטימטיבי"

לאחר שנשיא איראן, חסן רוחאני, קרא להפסקת הלחימה בצפון סוריה, הגיב עמיתו הטורקי: "אנחנו נחושים להמשיך את המבצע עד שנסיים את העבודה שהתחלנו – לא משנה מה יאמרו"

זמן צפייה: 00:56

המבצע הטורקי בסוריה: נשיא איראן, חסן רוחאני, התייחס היום (שני) לפלישת טורקיה לצפון סוריה, ואמר: "אנחנו מבינים שלטורקיה יש חששות ביטחוניות באזור אבל אנחנו לא מקבלים את הדרך שבה היא פועלת. אנחנו מצפים מטורקיה להפסיק את המבצע", רוחאני הוסיף: "הבהרתי לארדואן כי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הסוגיות הללו הוא פריסה של צבא סוריה על הגבול".

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, השיב לעמיתו האיראני ואמר: "טורקיה תמשיך את הלחימה בכוחות הכורדים בצפון סוריה, לא משנה מה יאמרו. אנחנו נחושים להמשיך את המבצע עד שנסיים את העבודה שהתחלנו – ונשיג את הניצחון האולטימטיבי בקרב".

יורי אושקוב, יועצו הבכיר של הקרמלין, התייחס למבצע הטורקי במהלך ביקור בסעודיה, והצהיר כי "הפעולה הצבאית של טורקיה חייבת להיות פרופורציונלית. הדבר החשוב ביותר לרוסיה הוא שהפעולות של טורקיה לא יפגעו במאמצים למצוא פתרון פוליטי למלחמה בסוריה".

עוד בחדשות 13:

"חיל האוויר הרוסי הפציץ 4 בתי חולים בסוריה תוך 12 שעות"

"צבא סוריה מתקדם צפונה במטרה להתעמת מול התוקפנות הטורקית"

המבצע הטורקי: ארדואן הורה לכוחותיו להתקדם 35 ק"מ לתוך סוריה

נשיא איראן, חסן רוחאני, וראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן
נשיא איראן, חסן רוחאני, וראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן | צילום: רויטרס (ארכיון)

בתוך כך, הסנטור האמריקני לינדזי גרהאם אמר כי שוחח עם ראש בית הנבחרים, ננסי פלוסי, על התקיפה הטורקית בסוריה - והשניים הסכימו כי יש להטיל סנקציות דו-מפלגתיות על טורקיה.

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית כי יחידות מצבא סוריה עושות את דרכן צפונה, במטרה להתעמת מול התוקפנות הטורקית על אדמת סוריה.

זאת, בהמשך לדיווח מוקדם יותר בערוץ אל-מיאדין הלבנוני, לפיו צבא אסד נערך לכניסה בתוך 48 שעות לעיירות מנבג' ועין אל-עארב, הנתונות תחת שליטה כורדית. על פי דיווחים נוספים, מתגבש על הסכם בין הכוחות הכורדיים ורוסיה למסירת שתי העיירות למשטרו של אסד. לפי בכיר כורדי, הממשלה הסורית והכוחות הכורדים שוחחו ביניהם בבסיס רוסי בסוריה.

U.s. And Turkish Military Forces Conduct A Joint Ground Patrol In Northeast Syria
כוחות צבא ארה''ב וכוחות טורקיים בסוריה | צילום: רויטרס

בכיר בכוחות הכורדים הצהיר כי הפריסה הצבאית של סוריה בגבול הטורקי תהיה לטובת "שחרור אזורים" שנלקחו על ידי הצבא הטורקי והמורדים הסורים, ולהדוף את התקיפות הטורקיות.

על פי ההערכות, הכורדים בכל רחבי צפון סוריה מתחילים להיכנע למשטר אסד, ומעדיפים שעין אל-עארב ועיירות נוספות ייפלו בידי האויב הסורי-איראני מאשר הטורקים. משמעות הדבר, אם כן, היא כי הנסיגה האמריקנית חיזקה לא רק את טורקיה - אלא גם את אסד ואיראן.

בתוך כך, שני בכירים אמריקנים מסרו לרויטרס כי ארה"ב תוכל למשוך כמות גדולה של חייליה מצפון סוריה בתוך כמה ימים. זאת, לאחר שמוקדם יותר הודיע שר ההגנה מארק אספר כי בהוראת נשיא ארצות הברית טראמפ הוא פועל לקראת הסגת אלף חיילים מאזור צפון סוריה.